16 Temmuz 2009

HALLEYLİ PASTA

Bugün sırada Halleyli pasta var..
Çoğumuzun bildiği bu pastayı ben çikolata sosla değil, çikolatalı krema ile yapıyorum..Hem daha kalın bir pasta oluyor hem de göze hitap ediyor..Kalın olduğu için dilimleri de ufak tutma ve böylelikle daha fazla servis çıkarma şansınız var..

8-10 kişilik tarif aşağıda..

Malzemeler;
• 6-8 adet Halley
• 2 paket krem şanti
• 2 su bardağı soğuk süt

Çikolatalı krema için
• 3,5 su bardağı süt
• 3 yemek kaşığı un (tepeleme)
• 4 yemek kaşığı kakao
• 3 yemek kaşığı toz şeker
• 1 yumurta sarısı

****Hazır çikolatalı puding ya da hazır çikolatalı pasta kreması da kullanabilirsiniz..

Üzeri için
**Süslemek için yeterli miktarda ceviz ve Hindistan cevizi..


Yapılışı;
---Çikolatalı krema için, yumurta sarısını iyice çırpın. Diğer verilen malzemelerle bir tencereye alarak kısık ateşte ve sürekli karıştırarak, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Kaynamaya başladıktan 2-3 dakika sonra ocaktan alın ve yine karıştırarak ılınmasını sağlayın..
---2 paket krem şantiyi, 2 su bardağı soğuk süt ile hazırlayın..İçine 6 ya da adet halleyi elinizle, fazla da ufak olmayacak şekilde parçalara ayırarak ufalayın ve kaşıkla karıştırın. 8 adet halley kullanırsanız daha kıvamlı ve daha güzel olur.
---Dikdörtgen ya da kare borcama Halleyli şantiyi yayın..Koyu kıvamlı bir şanti olacak, üzerini düzleyin.
---Ilınan çikolatalı kremayı üzerine yayın ve yine spatula yardımı ile düzleyin..Buzdolabına kaldırın.
---Servis yapacağınız zaman ceviz ve Hindistan cevizi ile süsleyin..

8 yorum:

derya dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık nerdeyse 2 senedir yapmadım.Bak aklıma düştü ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

saniyesultan dedi ki...

bende akşam halleyli pasta yapmıştım.ellerinize sağlık..

Hülya dedi ki...

Hemen yarın oğluma yapmak istiyorum eminim çok sevecektir.
Ellerine sağlık

hunerlieller dedi ki...

tam bir yaz pastası..bende uzun süredir hiç yapmamıştım..ellerinize saglık.sevgiler.

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

nefis olmus canim ellerine saglikbak simdi merak ettim lezzetini mutlaka deneyecegim sizlere afiyetlr olsun canim sevgilerimi biraktim.

TAZE NANE dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalplerimizi okşadığı,
bir anın bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda birleşmek dileğiyle...

cosmos dedi ki...

Eminim görüntüsü kadar tadı da güzeldir..İyi pazarlar dilerim..

Yunkabu dedi ki...

hmm guzel gozukuyor. Halleyi tatlilar icinde seviyorum. denemek uzere favorilerime ekliyorum. ellerinize saglik