14 Temmuz 2009

AVCI BÖREĞİ

Bloga yazmaya ara verince tarifleri de uzatmamak istedim..
Cumartesi gece ki davet sofram için hazırladığım avcı böreği ile başlayalım..
Avcı böreği biliyorsunuz özellikle davetler için vazgeçilmez bir tat…
Hatta düğün organizasyonlarında da ara sıcak olarak genellikle tercih edilen bir börek..
Benim de genelde en çok yaptığım böreklerden birisi..İç harcı zaten içli köfte harcı ile hemen hemen aynı oluyor, hiç denemeyenler hemen denesin derim..Geçelim tarife..

Büyüklüklerine göre 16-24 adet..
Malzemeler:
* 4 adet yufka
* 300-350 gr kıyma
* 3 yumurtanın akı
* 1 adet kuru soğan
* 1 tatlı kaşığı salça
* Yarım çay bardağı köftelik bulgur
* 1 çay bardağı orta çekilmiş ceviz içi
* Tuz, karabiber, tercihe göre az miktarda kırmızı biber
* Kıyma miktarınıza göre yaklaşık 1 çay bardağına yakın sıvı yağ (içine) + Yarım çay bardağı sıvı yağ (üzerine)

Bulamak için:

* Yeterli miktarda galeta unu (1,5-2 su bardağına yakın)
* 2 adet yumurta, yarım çay bardağı süt(ya da su)


Yapılışı:
----Yarım çay bardağı bulgurun üzerine, 2 parmak geçicek şekilde sıcak su ekleyip bekletin..
----Soğanı incecik doğrayıp 1 çay bardağına yakın sıvıyağda pembeleştirin..Soğanı pembeleştirirken ocağın kısık olmasına dikkat edin..Kıymayı ekleyin kavurmaya devam edin. Salçayı, tuzu, karabiberi ve istenirse kırmızı biberi ekleyin..Piştikten sonra cevizleri ve şişen bulguru da ekleyerek şöyle bir karıştırın ve ocaktan alın.
----3 yumurtanın akını iyice çırpın..
----Yufkaların birini tezgahın üzerine dümdüz serin..Yumurta akından uygun bir fırça yardımı ile 1.yufkanın üzerine tamamen her tarafına eşit gelecek şekilde sürün.(Bu aşamada fırça kullanmanızı tavsiye ederim).Daha sonra 2 yufkayı da tam olarak üzerine yerleştirin. 2.yufkanın üzerine de yumurta akı sürün ve 2-3 yemek kaşığı kadar sıvıyağı her tarafa damlatın..Yufkayı ilkönce ortadan 2’ye, sonra iki parçayı ortadan tekrar 2’ye bölerek( + şeklinde) 4 parça elde edin..Bu aşamada ufak şekilli börekler istiyorsanız her bir parçayı 3’e, biraz daha büyük börekler olsun diyorsanız her parçayı 2'ye bölün..
Yani tezgaha serdiğiniz 2 adet yufkadan ufak isterseniz 12 adet, biraz daha büyük olsun derseniz 8 adet börek elde edeceksiniz..
Yani toplam 4 adet yufkadan 16 adet büyük ya da 24 adet ufak börekleriniz olacak..
----Elde ettiğiniz üçgen parçaların geniş kısımlarına kıymalı harçtan alarak paylaştırın ve geniş taraftan başlamak üzere gevşek bir şekilde sarın.
----2 yumurtayı iyice çırpın, içine yarım çay bardağı süt (ya da su), yarım çay bardağı sıvıyağ ekleyerek karıştırın. Galeta ununu yayvan bir tabağa koyun..Börekleri ilkönce yumurtalı karışıma, sonrada galeta ununa arkalı önlü iyice bulayarak, yağlı kağıt serili tepside, önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında, üzerleri kızarana kadar , yaklaşık olarak 30-35 dakika pişirin..

**** Fırından çıkan böreklerin daha yumuşak olmasını istiyorsanız, fırından çıktıktan 1-2 dk sonra, ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz, servis yapana kadar bekletmek üzere,ağzı kapalı bir saklama kabında ya da tencerede muhafaza edin..Servis yaparken yumuşacık olur. Ben bu şekilde yapıyorum..

**** Avcı böreklerini kızartarak yapmak isterseniz, en son aşamada yumurta içine eklediğiniz yarım çay bardağı sıvıyağı eklemeyin..Sadece yumurtalı karışıma ve sonrada galeta ununa bulayarak, kızartın..Ama ben fırında tercih ediyorum herzaman..

**** Bu böreği de diğer börekler gibi, ertesi güne kolaylık olsun diye,bir gece önceden hazırlayıp, saklama kabında buzdolabında bekletip, ertesi gün fırına verebilirsiniz..

9 yorum:

derya dedi ki...

Canım benim harika bir masayla ağır
lamışsın misafirlerini ellerine ve
emeğine sağlık börek süper kocaman
öpüyorum...

Hülya dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

benimde sıklıkla ve çok severek yaptığım bir börek olur kendileri.çıtır çıtır yiyenler bayılıyor.
sofran ve börekler harika duruyorlar ellerine sağlık canım

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık böreklerin nefis görünüyor...bende yaptığımda fırında pişirmeyi tercih ediyorum.
sevgilerimle..

dostkokusu dedi ki...

çın böregıyle aynı börekmı acaba bır arkadaşımda yemıştım harıkaydı
ellerınıze saglık
_fıruze_

nazzz dedi ki...

bu böreğin tam tarifi bu değil sanırım ya kendiniz değiştirdiniz yada size bilgi veren kişi yanlış vrmiş

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Naz.Yorumunuz için teşekkür ederim.

Tarifi değiştirmedim, kimsenin de bana yanlış verdiğini sanmıyorum , Ben yıllardır böyle yaparım, annem de yıllardır böyle yapar..

Belki yağ oranı, yumurta akı olayı eksiltilebilir ya da ,iç malzemesine eklemeler yapılabilir..

Avcı böreğinin bir de, KREP HAMURU ile olan çeşidi vardır..
Annem ve ben zaman zaman krep hamuru ile de yaparız..
Eğer sizin için avcı böreğinin tam tarifi o ise yani KREP HAMURU ile yapılanı ise,o da çok çok lezzetli oluyor ki onu da biliyorum ve uygun bir zamanda onu da yapıp yayınlamayı düşünüyorum.
İç malzemesi aynı ama yufka ile değil de kreple yapılanı..

Sizin kastettiğiniz avcı böreği nasıl çok merak ettim gerçekten:)
Her konuda fikir alışverişinde bulunmayı çok severim çünkü:)

Dediğim gibi çevremde yediğim ya da çeşitli tariflerden dikkat ettiğim kadarı ile ana tarif bu şekilde..
Umarım tekrar yazarsınız da merakımı giderirsiniz..:)

Sevgiler..

huseyin dedi ki...

nefis görünüyor ve çok canım cekti :))

krizantem dedi ki...

gerçekten çok harika görünüyor farklı tatları denemeyiçok severim inş. en kısa zamanda deneyecem ellerinize sağlık.....