15 Haziran 2009

ELMALI KEK

Ansızın, ‘’birazdan ordayız’’ diyen arkadaşlarım için 10 dk içinde eldeki malzemelerle hazırladığım elmalı kek tarifim var sırada..Bu şekilde hiç denememiştim ama baktım ki hazırda elmalar duruyor, ceviz de hiç eksik olmaz benim mutfağımda, bunlarla birşeyler çıkar herhalde ortaya diyerek girdim mutfağa..
Aslında daha önceki tariflerimde sırada tahinli kurabiye var demiştim ama birkaç gün bekleyecek sanırım tahinli kurabiye.

Gelelim elmalı keke..İlkönce şunu söyliyim; gerçekten süper bir tat oldu, farklı bir kek tarifi arayanlar için hemen tarife geçelim..




Malzemeler;

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2,5 su bardağı un (biraz koyu kıvamlı bir hamur olmalı, bu yüzden bardak ölçünüze, göre 3 su bardağına da tamamlayabilirsiniz)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 adet orta boy elma
  • 1 su bardağı ceviz içi

    Yapılışı;
    ----Fırını 150-160 dereceye ayarlayın..
    ----Elmaları soyarak minik minik küp küp doğrayın..
    ----Yumurtaları şeker ile iyice çırpın..Sonra sırası ile süt, yağ ekleyerek çırpmaya devam edin. Unu, kabartma tozunun ,vanilyayı ve tarçını da ekleyerek çok az daha çırpın.
    ----Küp küp soğranmış elmaları ve ceviz içini de ekleyerek tahta bir kaşık yardımı ile hafifçe karıştırın..Koyu kıvamlı bir hamuru olacak..Yağlanıp un serpiştirilmiş kek kalıbına alın..
    ----Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık40-45 dakika pişirin..Sürenin sonuna doğru ortasına bir bıçak batırabilir, bıçak tertemiz çıkıyorsa piştiğini anlayabilirsiniz..

    ***Benim kek yapımında kullandığım sabit derece genelede, 150 derecede 45 dakikadır..Ben ilk yarım saat kapağını hiç açmam.. Genel olarak keklerimi bu derece ve bu sürede pişiririm..Herkesin fırın özellikleri farklı olduğu için her tarifte verilen fırın derecesi size uymayabilir. Ben önceleri tariflerde verilen dereceleri aynen uygulardım ama baktım ki yüksek derecelerde (180-185 derece gibi) yaptığım keklerin dışı çok pişerken içi hamur kalıyor, o yüzden deneyerek 150 dereceyi kendime göre sabit kıldım..
    *** Bir de keklerin kabarmamasından şikayet edenlere tavsiyem; yumurta miktarını 4 adetten az tutmamaları, kabartma tozunu (bayatlamamış) mutlaka ilave etmeleri ve de fırın ısısını fazla yüksek tutmamaları olacak..
    Uzun zamandır yazmak istediğim bu ufak ama bence önemli notları da aklıma gelmişken yazmış olayım...

12 yorum:

derya dedi ki...

Zehracım mutlu haftalar kek süper ellerine sağlık.Sunum zaten her zaman muhteşem kocaman öpüyorum...

Ayşe dedi ki...

Not kısmına ithafen;

Birinci notunuza noktasına kadar katılıyorum

İkinci notunuz içinse : Yumurta kekin kabarmasından gerçekten çok önemli bir faktör ama 2 yumurta katsanız bile kekiniz çok güzel kabarabilir yani bu sadece yumurtaya bağlı değildir.Hatta bazen 5-6 yumurta katarsınız kekiniz kabarmayadabilir çünkü bir yerlerde bir şeyleri yanlış yapmışsınızdır.

Yumurtanın çok iyi çırpılması ve toz şekerle çırpılırken tozşekerin yumurta içinde çırpıla çırpıla erimesi gerekir un eklendikten sona çok çırpmamak gerekir mesela. Bir sürü faktörü var .Şu durumda belli bir tarif için yumurta sayısı verilebilecekken diğer tüm kekleri içine alarak yumurta miktarını 4 taneden az tutmayın demek yanlış olur bence bu kalıba ölçüye kek türüne göre o kadar çok şeye göre değişir ki anlatamam.Zaten eğer böyle genellemeler olsaydı her kekin ayrı bir tarifi olmazdı bunları yazdım beni yanlış anlamayın sizi bayadır takip ediyor ve takdir ediyorum iyi niyetinizi de biliyorum :) yalnız böyle bir genelleme yanlış bilgilendirme olur düşüncesiyle yazdım bunları. Son olarak eklemek istediğim bir şey de şu ki eğer kekin her yerinde orantılı bir kabarma ve sünger gibi bir kek istiyorsanız keki muhakkak ıstılmış fırına koymak ve düşük ısıda kapağını açmadan uzun süre pişirmek gerekiyor istisnaları vardır belki ama 13 yaşından 15 yaşına kadar tek yapabildiğim kek olduğundan ve bir sürü iyi kötü denemem olduğundan bunun şaşmayan bir kural olduğunu söyleyebilirim…

sevgilerimle

neslihan dedi ki...

canım nefis bir kek olmuş.ellerine sağlık.görüntüsü harika.afiyet olsun.sevgilerimle...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Ayşe..

Yorumların için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum gerçekten vakit ayırıp, mantıklı ve bilgilendirici yorumlarda bulunduğunuz için..

Yalnız şunu söylemek isterim ki; hani elimizin alıştığı birtakım tarifler vardır ya, bizim için pek değişmez, ben de nedense kek yaparken çok çok istisnai bir durum sözkonusu olmazsa ve çok özel bir kek tarifi değilse benim için, %99 , 4 yumurta kullanırım, ortalama 8-10 kişilik için..
Vee bu ölçü beni hiç yanıltmadı ve burda da bunu belirttim..

Ama ölçüler artarsa belki de yumurta sayısını da evet arttırmak gerekir ya da çok özel bir kek tarifi varsa tabii, ben bloglarda 10 yumurta kullanılan kek tarifleri de görüyorum ama açıkcası denemedim..
Ya da dediğiniz gibi 2 yumurta kullanılan kek tarifleri var..
Evet genelleme yapmak belki de yanlış, bu konuda haklısınız.

Önceden ısıtılmış fırında, ve düşük ısıda pişirmek gerektiği konusunda da hemfikiriz bunu da belirttim notumda..

Yorumlarınızla herzaman burda görmek isterim sizi..Teşekkür ederim.

Ayşe dedi ki...

güzel tarifleriniz ve güzel resimleri için de ben teşekkür ederim :)

devamlı olması dileğiyle :)

lemaninignesinden dedi ki...

çok can alıcı cevizler harıka duruyor ellerıne saglık acele iş guzel olur

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık.bazen insanın bu önemli püf notlarına ihtiyacı oluyor bende eksiden unu eklemeden elemezdim şimdi ise unu keke eklemeden kabartma tozunu ve vanilyayı eliyorum daha sonra ekliyorum bu şekilde kabartm atozu daha güzel karışıyor.
bir keresinde elmelı kek yamıştım elmaları rendeleyerek tabi fırının camından bakıyorum süper kabardı o sırada fırının kapagını açtım .kek pişti çıkarttım o kek bu kek degil havası gitmiş ay bir üzüldüm anlatamam arkasından öğrendim ki 20 dakika fırının kapagı açılmazmış kek pişerken .:)
öğrenmiş oldum .
böyle güzel faydalı bilgiler iyi oluyor Çok teşekkürler
sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

GUNESIN GUZEL YUZU YUREGINE DOKUNSUN,
KABUSLAR SENDEN UZAKTA, MELEKLER BAS UCUNDA DURSUN.
GUNES OYLE GECEYE DOGSUN KI, DUALARIN KABUL, KANDILIN MUBAREK OLSUN.

birsence dedi ki...

zehracvığım kekin çok nefis olmuş ellerine sağlık canım...

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık.. kekin çok güzel görünüyor.. sizi tesadüfen buldum.. çok güzel bir bloğunuz var.. fotoğraflarınıza bayıldım:)
takip listeme sizi ekliyom..
sevgilerimle...

Ilker Erdem dedi ki...

Zehracigim her zamanki gibi kek ve goruntu super. Sevgiler

hilal dedi ki...

tarifini denedim, harika oldu hatta bugün blogumdada yayınladım


teşekkürler
sevgiler