14 Mayıs 2009

TEPSİ KÖFTESİ


İster misafirlerinize, isterseniz de kendiniz için nefis bir yemek tarifi vericem bugün..
Tepsi köftesi..
Yapımı çok fazla zamanınızı almayan ama hem göze hem de mideye hitap eden cinsten bir yemek oldu bu..
Sık sık yaptığım bir yemek.
Davet sofralarınızda hiç tereddütte kalmadan yapmanızı tavsiye ederek tarife geçelim..
İlk önce şunu söyleyim, köfteli kısmı ben biraz kalın olarak sevdiğim için fazla büyük olmayan bir fırın tepsisi kullandım..Eğer siz, köfteli kısım daha ince olabilir derseniz, biraz daha büyük bir fırın tepsisi kullanabilirsiniz..Size kalmış.
Bu şekilde 6-8 kişiyi rahatça doyurabilirsiniz..Tepsi biraz daha büyük olursa, kalınlık azalır ama sayı artar..

Malzemeler

Köfteli kısım için;

  • Yarım kilo orta yağlı kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet yumurta
  • ½ paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı bayat ekmek içi
  • Tuz, karabiber, isteğe göre kimyon..
  • Tepsiyi yağlamak için 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağ
Patates Püresi İçin;
  • 4 adet patates
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • ½ çay bardağı süt
Üzeri için;
  • 5-6 adet ince dilim kaşar peyniri

Yapılışı;

---Patateslerin kabuklarını soyun, yıkayın ve küp küp doğrayarak yeterli suda haşlamaya bırakın...
--- Kıymayı büyük ve çukur bir kaba alarak içine 1 yumurtayı kırın. Soğanı incecik rendeleyerek, bayat ekmek içi, tuz, karabiber, kabartma tozu ile iyice yoğurun.
---Fırın tepsisini hafif yağlayarak, kıymalı karışımı elinizde tepsiye düz bir biçimde bastırarak yayın..165-175 derecelik fırında ortalama olarak 20-25 dakika, köftenin piştiğinden emin oluncaya kadar pişirin ve fırından çıkarın.
---Köfteli kısım fırında pişerken patates püresini hazırlayın..Pişen patatesleri süzerek çukur bir tencere ya da karıştırma kabına alın..İçine 1 yemek kaşığı tereyağını ekleyin.1/2 çay bardağı sütü ve bir miktar tuzu da ekleyerek, püre aleti ile iyice ezerek püre haline getirin..Kıvamı koyu gelirse biraz daha süt ekleyebilirsiniz.
----Pişen köfteyi fırından çıkarın, üzerine patates püresini düzgünce yayın, kaşar dilimlerini tek sıra halinde dizerek henüz soğumamış fırına tekrar verin. 175-180 derecede kaşar peynirler eriyip, üzeri kızarıncaya kadar pişirip, fırından çıkarın. Ben bu aşamada fırının sadece üst kısmını çalıştırarak sadece üzerinin kızarmasını sağlıyorum..Dilimleyerek servis yapın..

*** Evde kalmış ve bayatlamış ekmekleri, kabukları ile birlikte robotta un ufak edip, buzdolabı saklama poşetlerine alarak, dondurucuda haftalarca saklayabilirsiniz, köfte yaparken çok büyük kolaylık sağlarsınız.

***Köfte yaparken içine mutlaka 1 yumurta ve bir miktar kabartma tozu eklemenizi öneririm. Hem yumuşak hem de biraz kabarık olmasını sağlıyor.
***Patateslerin daha çabuk haşlanması için, küp küp doğrayarak haşlarsanız, haşlama süresini oldukça kısaltırsınız.

24 yorum:

klasiktatlar dedi ki...

Tepsi Köftenizin nefis bir görüntüsü var, ellerinize sağlık.

derya dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık çok leziz ve şık olmuş.Sunumda harika öpüyorum...

Ayşe dedi ki...

Tepsi köftesini severim hep başka yerlerde yemiştim ve güzel bir tarif arıyordum sonunda buldum teşekkürler pazartesi yapıcam inşallah çünkü evde yemeğim var e daha aldığım mantarı da pişirmedim haftasonuda onu yeriz ziyan olmasın dimi ama :)

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

nefis görünüyor pratik bilgiler içinde teşekkürler sevgiler

*kelebek* dedi ki...

herzamanki gibi resimler bir harika ..köfteye hiç YORUM yok ..tam benlik yuvarlama derdi yok vee patates püresi ..tamda rejimde buda yapılmazkiii..

neslihan dedi ki...

şahane bir görünümü var,çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.mutlaka deneyeceğim.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

kiz bu nasil agiz sulandirici bir goruntu büleeee
vallahi ellerine saglik papatyam cok canim cekti bilmem artik:))
kaldiysa bir zahmet:))

www.yenitadlar.blogcu.com

DÜN BUGÜN dedi ki...

Oooo harika bir sunum ve tarif,tek tek köfteye şekil vericez diye uğraşmaktansa bu şekilde yapmak iyi fikir bence...sevgiler

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

tepsi kebabının daha gelişmişi gibi geldi bana .süper görünüyor bende misafirlerime deneyecegim bu güzel tadı ellerine sağlık sevgiler

Eda dedi ki...

Yok yok senin buraya uğramamam lazım benimmm.. Lezzet ayrı sunum ayrı resim ayrı güzell, nasıl da özenlisin..Diyetime sabote varrrr :)))) Ama nefiss yaa çok güzell eline sağlıkk

Doyumluk.... dedi ki...

Çok iştah açıcı gerçekten.eline sağlık.

yildiz dedi ki...

Cok güzel ve de istah acici gözüküyor,ellerine saglik canim.

şehnaz dedi ki...

şahane bir tarif ellerinize sağlık.kekcafe

Ayseden dedi ki...

süper olmuş ellerine sağlık

pasta evim dedi ki...

DİLİMLEDİĞİNİZE GÖRE YEMEĞE DE KIYMIŞSINIZDIR. YİYENLERE AFİYET OLSUN. BİZİM AKŞAM YEMEĞİ BELLİ OLDU. ELLERİN DERT GÖRMESİN.

cosmos dedi ki...

Bi açlık bastırdı var ya şu an..Resimler canlı gibi sanki.Ellerinize sağlık..

İyi günler..

Adsız dedi ki...

tepsi köftesi harika görünüyor elerine salık canım fatoş

Adsız dedi ki...

tarifinizi denedim bugun ve harika oldu. Kofteyi ve pureyi kendi bildigim sekilde yaptim, aynen resimdeki gibi harika bir lezzet cikti ortaya, goruntusu de aynen oyle. Tesekkurler...

Adsız dedi ki...

BU TARİFİ DÜN AKŞAM DENEDİM GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ OLDU SADECE YANLIŞ BİR KAP SEÇMİŞİM BİRAZ DAHA TOMBİŞ OLDU BENİMKİSİ...AMA YAPMAK İSTEYENLERE KESİNLİKLE ÖNERİRİM KÖFTESİ ÇOK LEZZETLİ OLUYOR...YAPIPTA BİZLERLE PAYLAŞANDAN ALLAH RAZI OLSUN :)

döne dedi ki...

bu sayfayi yeni buldum, ama tarifler cok guzel bir kac tanesini denicem ellerinize saglik, yeni tariflerini takip edecem bundan sonra....

Adsız dedi ki...

merhaba.bu tarif için çok teşekkürler..bugün iftar soframda misafirlerime sundum ve övgüler aldım... :D çok leziz ve güzel oldu... :D

narin dedi ki...

Bugün yaptım harika oldu teşekkürler

narin dedi ki...

Tarifi bugün yaptım harika oldu teşekkürler

Simge Keskin dedi ki...

Ellerinize sağlık hem pratik hem lezzetli bayıldım.Sevgiler!