22 Mayıs 2009

KAHVELİ KURABİYE ve KAHVELİ BİSKÜVİ

İçinde kahve geçen her türlü kelime beni kendisine çeker..
Ne olduğu fark etmez, türk kahvesi, nescafe, kahveli çikolatalar, drajeler, cupcakeler, yeterki içinde kahve adı geçsin...
Hal böyle olunca, kısa çaplı diyette olan ben, buna rağmen , elime geçen kahveli bir tarifi denemeden yapamadım..:)
Tarif Lezzet dergisine ait..
Ama olay herzaman ki gibi biraz farklı..
Şimdi, her türlü tarifi genel olarak, biraz kurcalayıp değiştiren ben, ilk denememi bu sefer, tam verilen şekilde yapınca ortaya kurabiye değil ama müthiş tatda ve görüntüde Kahveli Bisküviler çıktı..

Buna ilk etapta bozulan ben, kurabiye olarak fırına giren ama bisküvi olarak çıkan yuvarlakların şekillerini görüp bir ısırık alınca, iyi ki de, bisküvi olmuşlar dedim..
Ama ben kahveli kurabiye yapmak amacı ile mutfağa girmiştim ve yapmam gerekiyordu..Ve huylu huyundan vazgeçmez misali daha bisküvilerim soğumadan hemen , yeni malzemelerle ve ölçülerle oynayarak, tekrar kurabiye olayına başladım ve asıl amacıma ulaştım..
Ortaya harika tatta ve görüntüde Kahveli Kurabiyeler çıktı..Yani bir taşla iki kuş vurulmuş oldu..
Her iki durumda da ortaya 12 adet büyük bisküviler ve 12 adet orta boy kurabiyeler çıktı..
Sıradaki kurabiyem; Tahinli Kurabiye..Bunu da söyledikten sonra, ben ,bir zahmet tarife geçeyim artık..

Malzemeler;
*125 gr.tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
*1/2 su bardağı pudra şekeri
*1 yemek kaşığı (tepeleme) granül kahve
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*2 su bardağı un

Üzeri için;
*
Yeterli miktarda ceviz içi.

Bisküvi için değiştirmeniz gereken tek şey; un miktarı..
2 çay bardağı un kullanırsanız harika bisküvileriniz olur..


Yapılışı;
---Fırını 180 dereceye ayarlayın.
---Tereyağını ve pudra şekerini mikserle iyice çırpın..Hafif katı kıvamda oluyor, mikserle çırpmakta zorlanırsanız, ellerinizi kullanın.
---Granül kahveyi, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyin, çırpmaya devam edin.
---Unu azar azar ekleyerek, elinizde yoğurmaya başlayın..
---Yağlı kağıt serili tepsiye, cevizden birazca büyük parçalar kopararak yuvarlayın ve yerleştirin..Üzerine cevizleri de yerleştirdikten sonra fırına verin..
---Yaklaşık 20 dk pişirdkten sonra çıkarın.
---Bisküviler çıktıktan sonra hafif yumuşak sanki tam pişmemiş gibi çıkıyor ama soğuk hava ile temas edince hemen toparlanıyor..
***Bisküvide daha yumuşak, hafif ele yapışan bir hamur olacak..
Ama kurabiyede daha tok, ele yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz..

14 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Ohh hem bisküvi hem kurabiye, daha ne olsun:)

Ellerine sağlık canım..

sarı mutfak dedi ki...

ımmm nefis olmuşlar
ellerine sağlık

derya dedi ki...

Zehracığım inşallah mailimi okumuşsun
dur.Sanırım olayı çözdüm internette sorun var mozilla fırefoxtan açınca açıldı.Bende bu muhteşem güzellikteki
kurabiye ve büsküvilere yorum yazabi
liyorum.Ellerine sağlık tatlım süper
sunum zaten muhteşem kocaman öpüyorum

Ayşe dedi ki...

Şu bisküvileri alıp kaçabilirim sanırım pek güzel gözüküyor ya hu ellerinize sağlık :)

SEDEF dedi ki...

çok hoş bir tadı olduğuna eminim. Bende en kısa zamanda denemek istiyorum. Ayrıca tariflerine şöyle bir göz attım ve hepsi birbirinden güzel. Daha ayrıntılı incelemek istiyorum.

Mutlu hafta sonları...

Naile dedi ki...

Şu görüntü karşısında ne söylenebilir ki? Çok güzel. Ellerinize sağlık.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

bravo yani pes etmeden yenisini denemeniz çok güzel ikiside çok güüzel görünüyor ellerinize sağlık.sevgiler

Ayseden dedi ki...

Gitti yine diyet günleri...

şehnaz dedi ki...

canım harika birşey bu.ellerine sğlık.demek sende benim gibi bir kahve tutkunusun.ilk fırsatta denemek isterim.sevgiler kekcafe

SEDEF dedi ki...

Canım mim için tekrar teşekkürler, Sedefli Tarifleri ziyaret edersen görebilirsin.

Sevgiler....

eviminnesesi dedi ki...

merhaba.tanışmak şçin ziyyaretinize geldim.sayfanız çok çok güzel.favorilerim arasındasınız.bende ziyerete beklerim.iyi ve mutlu günler

yildiz dedi ki...

Ikisi bir arada ha,nefisss....

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel bisküviler.
Çok harika görünüyorlar.
Sevgiler.

gülşen dedi ki...

granül kahve nescafe tarzı kahvemi oluyor acaba?