15 Nisan 2009

PASKALYA ÇÖREĞİ

BAHARIN MÜJDECİSİ-PASKALYA-
Son zamanlardaki iş yoğunluğum nedeni ile yapılıp, fotoğraflanmış ama beklemede olan 3 adet tariften , ilk önce Paskalya Çöreği ile başlamak istedim bugün..
Tam da Paskalya Bayramının başladığı günmüş, benim bu çöreği yaptığım gün..İyi bir tesadüf olmuş yani...
En son 1-1,5 sene önce yaptığım bu çöreği, haftasonu edindiğim Lezzet Dergisi Nisan sayısında görünce, bu sefer de dergiye bağımlı kalarak yapayım dedim ama sözümü tutamadım yine..Ama benim suçum yok.:)
Paskalya Çöreğini çörek yapan mahlepi kullanmamaları, ben de hayal kırıklığı yarattı açıkcası..Bende ki tepki aynen şu; ''aaa mahlepsiz paskalya çöreği mi olurmuş yahu?'' ..Tabii ben kullandım. Mahlep, neyin içine girse zaten olay tamam oluyor benim için.
Demek ki öyle de yapılırmış ya da zevkler başkaymış diyelim..
Uzun lafın kısası mahlep olayı dışında ve ufacık başka değişiklikler dışında tarif, bana ve dergiye ait..

Sonuç; harika bir tat..

3 adet çörek için malzemeler;

  • 3 yumurta
  • 3 yemek kaşığı(tepeleme) tereyağı ya da margarin
  • 1 çay bardağı sıcağa yakın süt + 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı (tepeleme)kuru maya ya da 1 paket(40gr) yaş maya
  • 1 yemek kaşığı (tepeleme)mahlep
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 adet damla sakızı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un-ben 5 su bardağı kullandım..

Üzeri için;

  • 1 yumurta sarısı
  • Yarım çay bardağından biraz az pekmez
  • Yeterli ölçüde iri ezilmiş iç fındık

Yapılışı;

---1 çay bardağı sıcağa yakın ılık sütün içine kuru mayayı ve 1 tatlı kaşığı şekeri ekleyerek iyice karıştırın. 15 dk bekletin. (Yaşmaya kullanacaksanız, ılık sütün içinde karıştırarak eritip, una eklemeniz yeterli)
---3 adet damla sakızını havanda iyice dövün..
---Tereyağı ya da margarini bir tencerede kızdırmadan eritin.
---Geniş bir kaba 4 su bardağı kadar unu alarak, pudra şekeri, mahlep, damla sakızı ve tuz ile harmanlayın..
---Erimiş ve ılınmış yağı, 2 yumurtayı, mayayı da ekleyerek yoğurun..Yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olacak, kalan 1 su bardağı unu da ekleyebilirsiniz..Kıvama gelen hamurun üzerinde bir bez örterek 40-45 dk. Ilık bir ortamda bekletin.
---Bekletilen hamuru 3 parçaya ayırın, biraz daha ufak olsun derseniz 4 e ayırabilirsiniz. Her bir parçayı da yine 3 e ayırın ve elinizle rulo şeklinde, 1 karıştan biraz uzun olacak şekilde yuvarlayarak uzatın. Uçlarını birleştirerek gevşek bir saç örgüsü şeklinde örün, en son ucunu da birleştirin. Yağlı kağıt serili tepside 20 dk bekletin.

---Fırını 165-170 dereceye ayarlayın.Üzeri için 1 yumurta sarısını, pekmezle karıştırarak çöreklerin üzerine sürün. En son fındıkları da serpiştirerek fırına verin..Üzerleri kızarana kadar , yaklaşık 25 dk pişirin..Biraz ılındıktan sonra hemen servis yapın.Mahlep kokusunu içinize çeke çeke yeyin:)

9 yorum:

Bir Mimarın Hobisi dedi ki...

canım cok istedi.sevgiler.ben de bloguma beklerim

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık bende çok severim hele o mahlep kokusu ve tadı bayılırım.Kocaman sevgiler...

kizilciksurubu dedi ki...

Harika olmus paskalya cöregi, ellerine saglik canim.

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.mahlep konusuna katılıyorum kesinlikler.çörekler harika pişmiş,afiyet olsun.sevgilerimle...

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

elinize sağlık bende size katılıyorum mahlepsiz paskalya çöreği nasıl olur bilmeme ama mahlepilisi nefis görünüyor sevgiler

*kelebek* dedi ki...

görüntü müthiş birde yiyebilsek:)) daha müthiş olacak...sevgiyle kal..

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık aşağıda pişmemiş olanlar bu yukardakiler mi inanmıyorum süper olmuşlar ellerine sağlık.sevgiler

Eda dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, çay yanına ne de güzel giderdi şimdi :)
Eğer kabul edersen mimledim seni
Sevgiler..

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim.
Ne kadar güzel olmuş.