27 Nisan 2009

ÇİKOLATA SOSLU CEVİZLİ BROWNİ

Herkesin kendi damak tadına göre, malzeme miktarları ile oynayıp elde ettiği bir browni tarifi olduğunu düşünüyorum..Çünkü bugüne kadar o kadar çok browni tarifi ile karşılaştım ki..
Çayı ya da nescafeyi mutlaka şekersiz içen ben ve yanında mutlaka atıştırmalık bir şeyler olsun diyen yine ben, haftasonunda browni yaptım.
Ben, browniyi ıslatmak yerine üzerine sosla servis yapmayı tercih ederim her zaman..
Ama görüntü olması açısından; sadece kalan 2 parçayı sosla ıslayıp görüntüledim, çoğunluğunu çikolata sosla yedik..
Bu arada browniyi mutlaka çilekle servis yapmanızı da şiddetle tavsiye edip, Papatya Sofrası’nın browni tarifine geçiyorum..

Bu ölçülerle 7-8 adet ufak dilimler elde edebilirsiniz.

Yukardaki fotoğrafta, koyu kıvamda hazırlanan sosu, dilimlerin üzerine gezdirerek servis yaptım.

Bu fotoğrafta dilimleri sulu kıvamda hazırlanmış sos ile iyice ıslattım..

Malzemeler;

  • 2 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı (tepeleme) tereyağı
  • Yarım su bardağı un
  • 1 su bardağı pudra şekeri (ya da toz şeker)
  • Yarım çay bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • ¼ çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağına yakın ceviz içi

    Üzerine:
  • Yeterli miktarda eritilmiş çikolata ya da hazır çikolata sos
  • Çilek

    Yapılışı;
    ---Fırını 155-160 dereceye ayarlayın.
    ---Tereyağını eritip ılınması için bekletin..
    ---Yumurtaları şekerle iyice çırpın..Tereyağını ve sütü ekleyin..Karıştırmaya devam edin.
    ---Unu, şekeri, kakaoyu, kabartma tozunu, vanilyayı, tuzu ekleyin. Katı kıvamda bir hamur olacak.
    ---En son cevizi de ekleyip, bu sefer tahta bir kaşık yardımı ile hafifçe karıştırıp, yağlı kağıt serili tepsiye yayın. Fırına verin. 25-30 dk. pişirin..
    ---Fırından çıkardıktan sonra en az yarım saat oda sıcaklığında ılınması bekleyin ve dilimleyerek servis tabaklarına alın..
    ---Eritilmiş çikolata ya da üzerindeki tarife göre hazırladığınız, hazır çikolata sosunu gezdirin, çilekle servis yapın.. Ben hazır çikolata sosunun yarısını az miktarda süt ile hazırlayıp, koyu kıvamlı sos elde ettim..Kalan yarısını da biraz daha fazla miktarda süt ile hazırlayıp, sulu kıvamlı sos elde edip, kalan 2 dilimi ıslattım..

    *** Islak kıvamda browni yemek istiyorsanız, çikolata sosunu biraz daha akışkan kıvamda hazırlayarak, fırından çıkardıktan 10-15 dakika sonra, dilimlerin üzerine gezdirerek ıslanmasını sağlayın..Yağlı kağıt serili tepsi kullandıysanız, bu işlemi browniyi, tepsiden çıkardıktan sonra yapın, aksi takdirde kağıt da ıslanır ve yapışır.

27 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

ıslak kuru farketmez:) ama bol çikolata soslu olana kim hayır diyebilir ki?

enfs görünüyor,ellerine sağlık..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM HELEKİ BOL ÇİKOLATALI OLANIN TADI :(( ELLERİNE SAĞLIK SİZLERE AFİYET OLSUN..
SEVGİLER..

Cikolata Agaci dedi ki...

Kekin her türlüsü güzel ama çikolatalı olunca güzel kelimesi yetersiz kalıyor.

Herkesin kendi tarifinin olmasına katılıyorum kesinikle.Bu tarif de çok pratik ve lezzetli olsa gerek :)

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.sunumun ve browni şahane görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

*kelebek* dedi ki...

görüntü ve resim herzamanki gibi şahaneee...tadını bilemem :))tadıda güzelmi??insan azıcık gönderirde bi tadına bakarız dimi ama:))

*kelebek* dedi ki...

tarifi aldım ...

zerrin - misss dedi ki...

hiç birşey denmez bu görüntüye :)

ellerine sağlık papatya.
sıcacık sevgiler.

ben de çayı şekersiz içip yanında mutlaka birşey ararım:)

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika bir lezzet ve sunum tabağı alıp gidiyo
rum.Mutlu haftalar sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Browni çok güzel olmuş gerçekten bayıldım ellerine sağlık.Tatlılara çilek çok yakışıyor.Hem görselliği güzel hemde lezzeti ellerinize sağlık.

kizilciksurubu dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine saglik canim. Sevgiler.

hanimeli21 dedi ki...

Goruntu muhtesem, isin icinde becerikli bir insan ve cikolata da olunca eminim tad da harikadir.

Acemi Şef dedi ki...

Deneme listem kabaracak anlaşılan blogunu gezdikçe. Bu ne harika bir görüntü böyle. Fotoğraflar da çok şık, bayıldım ben.

Betül KÖROĞLU dedi ki...

bayılırım brovniye ellerine sağlık canım..

sevgiler

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

harika çilekle çok güzel yakışmışlar gerçekten eline sağlık sevgiler

Doyumluk.... dedi ki...

Çok güzel olmuş.eline sağlık.

meltem dedi ki...

işteee ya bi boğa burcu daha yemek yapmayı ve yemeyi seven
zevkli ve becerikli:)
süpeeeeer

Yasemin dedi ki...

selam, etkinlige katilacagin icin tesekkurler. logoyuda eklemissin. ancak logonun boyutuyla oynarken biraz basık duruyor, onu duzeltirsen sevinirim :D basilmis kurabiyeler olmasin yahu :D
bu arada browniler soslu sossuz harika gorunuyor, ellerine saglik!

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

şu anda içeride mutfakta bu kekten var.bugün yaptım:)ne tesadüf.unutmaya çalışırken hatırladım yesemmi?

Adsız dedi ki...

Enfes görünüyor,ellerine,emeğine sağlık cancağzım..
Denemeliyim..
Libyadan sevgiler
:j

Meral UÇARI ARCASOY dedi ki...

DERHAL DENEYECEĞİM:
MUHTEŞEM!

GeCe dedi ki...

ne güzel bir blog böyle çok sevindim keşfettiğime (aslında sen beni keşfettin ya neyse) ben diyorum ki o diyeti uygula malesef yemeyince kilo verilmiyor çünkü bende aynen senin gibi düşünmüştüm

TAZENANE dedi ki...

Ne kadr güzel bir browni bu.
Harika görünüyor.
Ben de isterim.......

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Browni de sunumu da muhteşem olmuş:)..
Kim sevmez ki browniyi, ben bayılırıııım.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler...
aslı

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Harika harika, diyette olmasam gelip kocaman bir ısırık alıp kaçardımmmm

Şebnem's atölyesi dedi ki...

MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR:)BU HAFTA DAVETİM VAR..MUHAKKAK YAPICAM:)
ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE:)

lemaninignesinden dedi ki...

of off mukemmel görünüyor vallahı arkadasım tarıfı aldım denemeye teşekkürler

Adsız dedi ki...

browni enfes..not edip deneyeceğim inş. :)
pasta takımınız da muhteşem, zarif.
böyle şeyleri bir de ben bulabilsem :(