26 Mart 2009

YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Mercimek çorbası'nı sevmeyen var mı çok merak ediyorum...Davet sofralarında kim sever kim sevmez diye hiç düşünmeden yapılacak tek çorba sanırım mercimek..İlle de çorba diyenlerdenseniz, bu seferlik kırmızıyı değil, yeşili deneyin derim..Tarifim aşağıda..

Malzemeler;

  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 adet ufak soğan
  • 2 yemek kaşığı (silme) un
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 5 su bardağı sıcak su
  • Tuz
  • Üzeri için yeterli miktarda tereyağı ve kırmızı biber


Yapılışı;
---Yeşil mercimekleri yıkayıp süzdükten sonra, üzerini 2 parmak geçecek kadar su ekleyip 15 haşlayın. Haşlandıktan sonra koyu renk suyunu süzün.
---Diğer tarafta soğanı incecik doğrayın ya da rendeleyin..Margarin ile soğanı pembeleşinceye kadar kavurun. Unu ekleyip 5-10 dk. daha, kısık ateşte sürekli karıştırarak kavurun.
---Mercimeği, unlu karışıma ekleyin. 1-2 kez karıştırdıktan sonra, 5 bardak sıcak suyu da yavaş yavaş ve karıştırarak ekleyin. Yaklaşık 20-25 dk. daha pişirin (mercimeklerin iyice piştiğinden emin olun), ocaktan alın.
---Blendardan ya da süzgeçten geçirin. Tuzunu ekleyin.Servis yaparken tereyağını kızdırıp biraz kırmızı biber ekleyerek üzerine gezdirin..

15 yorum:

derya dedi ki...

Canımmmmm ellerine sağlık çorba nef
is sunumda öyle sevgiler....

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM BEN YEŞİL MERCİMEKLE HİÇ DENEMEDİM AMA SARISINI VE KIRMIZISINI ÇOK TÜKETİYORUZ HARİKA BİR LEZZET

ferzan dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım ben mercimeklerin ikisini de çok seviyorum ama bu şekilde denememiştim sunumda harika olmuş.sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ben bu çorbayı hep kırmızı mercimekle yapıyordum, yeşil mercimekle de ne lezzetli oluyordur kimbilir:).
Sunumun çok şık görünüyor. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle;).
aslı

Eda dedi ki...

Mmmm kırmızı kadar yeşile de bayılırımmm, eline sağlık..

*kelebek* dedi ki...

tabağının çiçekleri çorbanın çiçeğiyle çok uyumlu olmuş ...eminim tadıda güzeldir...

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM :)

mutfaktayim dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika görünüyor.

Sevgiler...
Özlem...

yosunbuka dedi ki...

ne güzel cıvıl cıvıl bir blog .içim açıldı iyi ki gelmişim.ellerine sağlık benimde favori çorbamdır..sevgilerimle..

Yaren dedi ki...

Bencede sevmeyen yoktur.Mercimek corbasi türk mutfaginda cok özel yeri olan bir corbadir bence.Cokta güzel görünüyor,ellerine saglik.Sevgiyle kal.

bahar dedi ki...

Merhabalar, “hediyeleşme” üzerine güzel bir etkinliğimiz var, katılmanızı arzu ederim. Ayrıntılar sayfamda, sevgiler.

bahar dedi ki...

canım ilgin ve katkıların için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda bilgilerini de bekliyorum, yakında görüşmek dileğiyle. sevgiler.

Doyumluk.... dedi ki...

Mercimek bizim evin vazgeçilmezi.Eline sağlık.

özgülün tarifleri dedi ki...

Canim ellerine saglik corba nefis gorunuyor.
yesil mercimegin lezzetide bir baska guzel oluyor.

KUCAK DOLUSU SEVGİLER

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Selam canım,

Yeşilini hiç denemedim... artık senin tarifi denemek farz oldu...

Ellerine sağlık...

Bu arada bende yine blog dünyamıza geri döndüm. Tekrar bana beklerim...

Sevgiler,