12 Mart 2009

PORTAKALLI KEREVİZ

BAY PORTAKALLA BAYAN KEREVİZİN MÜTHİŞ BULUŞMASI na geçmeden önce kerevizin say say bitmeyen faydalarını, kısacık da olsa vermek istedim..Hani sevmeyen ama okuduktan sonra şifa niyetiyle bile olsa denemek isteyen olabilir diye..

BAYAN KEREVİZİN FAYDALARI;
-A ve B vitaminleri ile demir ve magnezyum gibi minerallerce zengindir.
-Böbrek ve karaciğeri çalıştırır.
-Kanı temizler,sinirleri sakinleştirir.
-Siyatik,yüksek tansiyon,romatizma,baş ağrıları,kan dolaşımı ve kut hastalığı için iyidir.
-İdrar söktürür.
-Yaprak kereviz mideye çok faydalıdır.İç salgı bezlerini özellikle böbrek üstü bezlerini çalıştırır..
Bu kısa açıklamadan sonra, geçelim kış aylarının vazgeçilmesi kerevizin, portakalla buluşmasına.Portakal bildiğimiz gibi, sadece meyve olarak tüketilmekle kalmayıp, aynı zamanda zeytinyağlı birçok yemekte de sos olarak kullanılmakta..Ben de bu geleneği bozmadan, portakallı kereviz tarifimi vermek istiyorum..Kerevizi sevmeyenlere şiddetle öneririm..

Malzemeler;

  • 1 adet kereviz
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 adet ufak kuru soğan
  • 1 çay bardağı bezelye
  • Yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 1-1,5 çay bardağı portakal suyu
  • Yarım limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Süslemek için kereviz yaprakları

Yapılışı;
----Kuru soğanı rendeleyerek, zeytinyağda ve kısık ateşte hafifçe pempeleştirin.
----Kerevizin kabuklarını soyarak, yıkayın ve ince dilimler halinde doğrayın. Aynı şekilde havuçları da ufak dilimler halinde hazırlayın.
----Pembeleşen soğanların üzerine ilkönce havuç dilimlerini, sonra da kereviz dilimlerini yerleştirin. En üste bezelyeleri serpiştirin. Kereviz yapraklarından 1-2 dal yemeğin üzerine ekleyin ki, güzel koku versin.
----Tuzu, portakal suyunu ve limon suyunu da ekleyerek, kısık ateşte, yaklaşık 20-25 dk. pişirin. (Suyu azalırsa yarım çaybardağı kadar portakal suyu ya da sıcak su ekleyebilirsiniz.) Çiğ kereviz yaprakları ile süsleyin.

14 yorum:

Defnenin Annesi dedi ki...

Ben bayiliyorum bu yemege, sadece ufak bir kac degisiklik yapiyorum ben bezelye yerine patates koyuyorum. 1 su bardagida portakalsuyu koyuyorum.

Adsız dedi ki...

tarifler ve fotograflar harika ellerinize saglik.selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

*kelebek* dedi ki...

*kelebek* biraz önce bayan kereviz le bay portakalın aşkına şahit oldu ve papatyaya kondu ....belki papatya da ona çay içmeye gelir...

neslihan dedi ki...

sunumuna bayıldım canım.çok göz alıcı olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım :)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR SUNUMU ÇOK ŞIK OLMUŞ...

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

görüntü çok güzel ama ben kerevizle pek barışmadım ne yapayım tekrar denesem diye düşünüyorum şu görüntü karşısında

sema dedi ki...

Bu yemeği biz eşimle çok seviyoruz. Sunumun harika olmuş, sevgiler.

Efsun dedi ki...

Nefis, nefis, nefis!!! Kerevizi hayatta agzina koymayan esim bile, portakkalli kerevizi seviyor:) Eline saglik!

lezzetyolculugu dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor ellerinize sağlık.Gerçektende kereviz ve havuç çok sağlıklı.Bende havuçları,salatalıkları bu şekilde kesmeyi çok seviyorum salatada çok şık duruyor bundan sonra yemeklerede bu şekilde kesip koyacağım.

nesli... dedi ki...

çok güzel gözüküyor burda ellerine sağlık. evet dediğin gibi bütünleşmiş.

zeynep dedi ki...

39. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
23 MART 2009 - 6 NİSAN 2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://pastakur.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 39.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
LÜTFEN ETKİNLİĞE YEMEK GÖNDERMEYİNİZ.SADECE ÇAYIN YANINDA YENEBİLECEK TARİFLER YOLLARSANIZ SEVİNİRİM.
SEVGİLER

elma şekeri dedi ki...

Tariflerinizi ve sayfanizi cok özlemisim sicacik sevgilerimle.....

Pelin dedi ki...

Sunum nefis olmuş.Ellerinize sağlık
Sevgiler