24 Mart 2009

ELMA TATLISI

Elmayı her şekliyle çok seven birisi olarak, farklı şekillerdeki elma denemelerim, bu haftasonu, Portakal Ağacı'nın dalları arasında gezinirken bu şekliyle yeni bir hale dönüştü..Çok ufak değişikliklerle tarif aşağıda..Çok hafif, çok lezzetli, süper görünümlü bir meyve tatlısı arayanlar için hemen denenecek bir tarif..
5 adet elmayı hazırlamam, 30 dk. da buzdolabında dinlenme zamanını eklersek, toplamda sadece 1 saati çok az geçti diyebilirim...

Malzemeler;

  • 5 adet sarı elma
  • 6 yemek kaşığı toz şeker

İç Malzeme;

  • 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • 1 çay kaşığı tarçın

Kreması için;

  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya

Yapılışı;
---Elmaların kabuklarını soyun. Ortalarını kabak oyacağı ile düzgünce çıkarın.Yayvan bir tencereye alarak herbirinin üzerine 1 yemek kaşığı toz şekeri ekleyin. Kalan 1 yemek kaşığı toz şekeri de tencerenin içine ekleyin. Elmaların yarısına gelecek kadar su ekleyerek kaynamaya başladıktan sonra 20 dk. pişirin. Yumuşaması için yeterli bir süre..
---Pişen elmaları servis tabağına alın. 1 çay bardağı ceviz içini 1 çay kaşığı tarçınla karıştırarak elmaların içine yeterli miktarda dikkatlice yerleştirin..
---Bu işlemler bittikten sonra elmalar kenarda beklerken siz kremayı hazırlayın.
---Sütü ve diğer malzemeleri tencereye alarak, kısık ateşte sürekli karıştırarak, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Göz göz kaynayınca 1-2 dk. kaynatarak ocaktan alın.
---Elmaların üzerine kaşık yardımı ile yeterli miktarda alarak, kremayı paylaştırın. Buzdolabına kaldırın.
---En az 30 dk. buzdolabında bekletin, servis yaparken tarçınla süsleyin.
*** Verdiğim krema ölçüsü 5 elma için yeterli geldi. Siz miktarı arttırabilir ya da farklı bir krema tarifi ya da krem şanti kullanabilirsiniz..

7 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir gö
rüntü eminim tadıda öyledir sevgiler...

tatesal dedi ki...

Oldumu şimdi bu...Ne yaptın sen arkadaşım,öğlen öğlen..çalıştık,acıktık böyle güzel şeyleri yayınlayıp ağzımızın suyunu akıttın...Şaka bir yana gerçekten harika görünüyor ve ben hep şantiyle yapardım ,aldım tarifini bundan sonra senin yaptığın gibi yapacağım.Sevgiler...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK....

neslihan dedi ki...

şahane görünüyor canım,bayıldım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

hanimeli21 dedi ki...

Su portakal agaci yok mu?
Ben de gecenlerde bir yemek yarismsi programinda gormustum ,kadin sanki kendi bulusu gibi ballandira ballandira anlatmisti ve aklima Hatice geldi "Aaaah Haticem ah " dedim biz bunu ne kadar uzun sure once gormustuk halbuki degilmi?
Benim de canim isteyip duruyordu,Tabagimi uzattim bana da servis yaparmisin?
Kaldiysa...
Ellerine saglik.

birsence dedi ki...

offf offff harika vallahi...olsada yesem...elllerin dert görmesin şekercim...

Yunkabu dedi ki...

bugday yerine misir nisastasi kullansam nasil olur acaba?