27 Şubat 2009

TİRAMİSU

İşte size, bana göre orjinal, gerçek, saf, mis vs vs. vs.. bir tiramisu tarifi.:)
Sizi bilemem de benim için gerçek tiramisu, bu tiramisudur..
Her zaman bayıldığım,deyim yerindeyse akan suları durduracak bir tat olmuştur benim için..
Zaten kahveyi ve içinde kahve olan her türlü lezzeti çok sevdiğim için, bu tat da senelerdir benim için ilk sırada diyebilirim..
Ama şu da var; o kadar farklı çeşit tiramisuya denk geldim ki bu zamana kadar..Bazılarının benim sevdiğim tiramisu ile uzaktan yakından alakası olmadı, bazılarına ise bayıldım..
Tabii biraz da insanların damak tatlarının farklı olmasından kaynaklanan birşey bu..

Zaman içerinde kişiden kişiye değişen ama birbirine çok yakın malzemelerle yapılan bir tat olsa da tiramisu, benim için ilk sıralarda yer almaya devam edecek.

Size vereceğim tarif; benim senelerdir yaptığım tiramisu tarifi..
Üniversite yıllarımda yerken bayıldığım bu lezzet, artık benim asla vazgeçmeyeceğim tiramisu tarifim oldu o yıllardan beri..
Bu arada tiramisu kelimesi, "beni yukari cek" ,''beni mutlu et, moralimi düzelt" anlamındaymış..
Sizi bilemem de, için de şeker ve kakao olan herşey benim moralimi gerçekten düzeltiyor..

Benim tarifim aşağıda......


6-8 kişilik olarak Malzemeler;

  • 20 adet savyer(savoiardi-kedidili) bisküvi
  • Üzeri için yeterli miktarda kakao

Kreması için;

  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 paket labne peynir
  • 1 yumurta sarısı
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
    ****Fazla akışkan olmayan, biraz koyu kıvamda bir krema olacak bu..
    ****Labne yerine mascarpone (daha çok krema tarzı bir lezzet) kullanırsanız, hem daha güzel bir tat elde etmiş, hem de orjinaline sadık kalmış olursunuz::)))))

Bisküvileri ıslatmak için;

  • 1 su bardağı ılık su
  • 2 yemek kaşığı nescafe
  • 1 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı;

----İlkönce; 15x25 cm. ebatlarında (siz farklı ebatlar da kullanabilirsiniz) dikdörtgen bir borcam ya da uygun bir kaba, 10 adet bisküviyi dizin..
----1 su bardağı ılık suya, nescafe ve şekeri ekleyerek iyice karıştırın ve bu karışımın yarısını bisküvilerin üzerine, iyice ıslanmalarını sağlayacak şekilde, kaşık yardımı ile serpiştirin..Beklesinler şimdilik..
---- Krema yapımı için; yumurta sarısını ve şekeri tencereye alın, çırpma teli ile biraz çırptıktan sonra ocağa alın. Sütü ekleyerek, kesinlikle kısık ateşte karıştırmaya başlayın.
----Unu ve mısır ununu da ekleyerek kısık ateşte karıştırmaya devam edin.
----Muhallebi kıvamına geldiği zaman, fazla da kaynatmadan ocaktan alın ve vanilyayı ekleyin. Ocaktan aldıktan sonra ,2-3 dk kadar çırpma teli ile karıştırarak ılınmasını sağlayın..
----Labne peyniri ekleyerek biraz daha karıştırın ve bisküvilerin üzerine yarısından biraz az kısmını düzgünce yayın..
----İkinci kat için; kalan 10 adet kedidili bisküviyi de dizerek, nescafeli karışımın kalanı ile iyice ıslatın.
----Kalan kremayı üzerine tamamen yayın.
----Buzdolabında en az 2 saat bekletin.
----Servis yaparken, yeterli miktarda kakao ile tamamen kaplayarak servis yapın..

22 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

orjinal tiremusu diyinci bende mascorpaneyle yaptın sandım:)

bende tiremusunun bu halini çok seviyorum.

ellerine sağlıkk:)

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Haklısın prensesim :)
orjinalinde labne ya da mascorpopane kullanılabiliyor ama italyan tarzı tiramisu da kahve likörü de var ve çok fazla çiğ yumurta:( kullanılıyor.

Bana uymaz yani o kadar orjinali..

Bu Türk tarzı orjinal olsun:))

sevgiler.

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
dilimi aldım hayırlı cumalar sevgiler...

pinokyoörgü07 dedi ki...

deneyeceğim ....sevgiyle kal ..

Arzu dedi ki...

Ellerine sağlık. Türk usulü bence daha güzel. Sevgiler...

kizilciksurubu dedi ki...

Orijinal Italyan tiramisu güzel oluyor da icinde kullanilan cig yumurtanin cok taze olmasi gerekiyor, ben de onun icin yapmaya pek cesaret edemiyorum. Benim icin de orijinal tarif seninkisi gibi oluyor. Ellerine saglik canim.

ayşegülmutfakta dedi ki...

evet orjinal tiramisuya en yakın tiramisu bu peyniri dışında) mascarponuda mahalle bakkalında bulamayacağımıza göre, e likörlüde herkese uymayacağına göre türkişi tiramisuya devam ;) eline sağlık dağılmmaış güzel görünüyor!

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık, öyle güzel anlatmışsın ki hemen eve koşup yapmak geldi içimden:-)çok leziz görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

Doyumluk.... dedi ki...

Bencede doğrusu budur.Bende böyle yapıyorum.eline sağlık...

yesildomates dedi ki...

gerçektende harika olmuş..
ilk fırsatta deneyeceğim..
anlatımında çok açıklayıcı olmuş..

ellerine sağlık...

sevgiler...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM BİZ TİRAMİSUYU BÖYLE ÖĞRENDİK BÖYLE TATTIK YEDİK DİĞERİDE NEYMİŞ:)

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Elinize saglik. Bir orijinal tiramisu tartismasidir gidiyor. Kucuk bir bilgi vereyim. Orijinal tiramisu yemekteyiz yarismasinda yapildigi gibi cig yumurtayla yapilir. Fakat zaman icerisinde cig yumurtadan hastalik bulasabilecegi endisesiyle tiramisuda pastaci kremasi kullanilmaya baslanmis. Yani krema pisirmeniz yerinde. Yalniz peynir labne degil mascarpone peyniri. Eger denemediyseniz mutlaka mascarpone peyniri ile deneyin. Soyle soyleyeyim. yaptiginiz tatlinin cok lezzetli olduguna eminim, ben hic labne peyniri ile bir tatli yemedim ama guzel olduguna inaniyorum. Eger tatliyi bu sekilde yapiyorsaniz onun adi tiramisu degil labne peynirli bir tatli olabilir, tiramisu daha farkli cunku :)

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım, denedin mi bilmiyorum ama mascorpone peyniri ile de çok leziz oluyor.

Sevgiler,
Evren

OYOSH dedi ki...

Ben de bu görüntüye bayılıyorum..Çok güzel olmuş..Eline sağlık..Sevgilerimle..

emilia dedi ki...

Tisamisu çok severim ama hiç bir zaman yapmadım. Denemeye zamanı geldi galiba :)

neslihan dedi ki...

görüntüsü kadar tadıda güzeldi eminim eline sağlık.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar...

Evet Nagehan Hanım ın ve Birdilim düşümün de dediği gibi bir sonraki tiramisu denemem kesinlikle mascorponi ile olacak::))

Çünkü açık konuşmam gerekirse bugüne kadar mascorponi ile denemedim..

Ama çiğ yumurta olayına asla giremem:))))

Zaman içerisinde tatların kültürlere göre farklılık gösterdiği kesin..

Ne olursa olsun tiramisuya bayılıyorummmmmmm:)))))))))

Hepinizi öptüm.........

şirinem dedi ki...

tiremusu benimde en büyük tutkum ellerine sağlık çok güzel görünüyor olsada yesek dedirttin :))

lezzetyolculugu dedi ki...

Valla orjinal yada değil önemli olan lezzet harika görünüyor ellerinize sağlık.

özgülün tarifleri dedi ki...

Papatyacigim tiramusun nefis gorunuyor ellerine saglik canim

annem icin iyidileklerine cok tesekkur ederim.Sizler gibi dostlarimin olmasi cok guzel.
kucak dolusu SEVGİLERRR.

TAZE NANE dedi ki...

*Güller hep ellerinde açsın,
ama dikenleri batmasın.
Sevda hep seni bulsun,
ama seni yaralamasın.
Mutluluk hep yüreğine dolsun,
ama beni unutturmasın..

derya dedi ki...

Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!