11 Şubat 2009

KREMALI MANTAR ÇORBASI


Bugüne kadar mantar çorbasını hazır olarak aldıysanız, bu kolay tariften sonra buna gerek kalmayacak..
Tarife geçeyim hemen..Ölçüler yine 4 kişilik ...

Malzemeler;

  • 10-12 adet mantar
  • 1 adet ufak kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı (silme) un
  • 1 çay bardağı hazır süt kreması
  • 4 su bardağı sıcak su
  • tuz

Yapılışı;
----Kuru soğanı çok ince rendeleyin.
----Mantarları minik minik doğrayın.
----1 yemek kaşığı sıvıyağda, kuru soğan ve mantarları, birlikte, kısık ateşte yaklaşık 15 dk.soteleyin.
----Diğer tarafta margarini ve unu çorbayı yapacağınız tencereye alın. Yine kısık ateşte sürekli karıştırarak, unu 7-8 dk. kavurun. 4 su bardağı sıcak suyu, karıştırmaya devam ederek tencereye, unlu karışıma ekleyin 1-2 dk daha hızlı hızlı karıştırın.
----Kaynamaya başladıktan sonra 1 çay bardağı hazır süt kremasını ve mantarlı soğanlı karışımı ekleyin. 5 dk.kaynatın. Tuzunu ekleyin ve ocaktan alın.
----Üzerini mantarla süsleyebilirsiniz

19 yorum:

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Mantar corbasi her zaman sevgimi ve takdirimi kazanmistir :) Kendileriyle pek iyi anlasiriz. Corbaniz cok guzel cok kivamli gorunuyor.
Fotograflar da harika. Bir corbanin olabilecek en guzel fotografi bence.

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok leziz bir çorba olmuş sıcakken hazır olan kaseyi alayım sevgiler...

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık,çorba nefis olmuş.fotoğrafları ve sunumunu çok beğendim canım.afiyet olsun.sevgilerimle...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM EN SEVDİĞİM ÇORBADIR MANTAR ÇORNASI ŞÖYLE BOL EKŞİLİ:)

pinokyoörgü07 dedi ki...

mantarı çook severim ama çorbasını hiç denemedim tarifini okudum kolaymış bende yapabilirim..

Emilia dedi ki...

Bu çorbaya bayılıyorum benin en sevdiğim çorbalardan biri. Size ricam var. ben Izmirde yaşıyorum burda enginar çıktı pazarda gördüm. onun çok yararlı olduğunu duydum ama nasıl yapacağım pek bilmiyorum. Yardımcı olabilir misiniz? sizin tarifleri çok güzel ve yapması da kolay.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Tamam Emilia en kısa zamanda enginarlı tariflerim gelecek..

Dediğin gibi tariflerimi pratik ve uğraştırmayacak şekilde, seçiyorum.

Yalnız şöyle birşey var, sen tam üstüne geliyorsun biliyor musun?
Brokolide de aynı şey olmuştu.

Enginar pişireyim şu sıralar diye kafamdan geçiriyordum 1-2 gündür:))

SEVGİLER..

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Emili canım ; enginarlı bir tarifim var söylemeyi unuttum..
Buna ek olarak , başka tariflerim de eklenecek sevgiler.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, ne guzel tarifleriniz var.

Corbayi da cok severim.

Sevgilrimi gonderiyorum.

Üfürükten Prenses dedi ki...

sanki bir tanıdığımın blogu gibi geldi bende hemen koştum geldim..

çok kaliteli olmuş tebrik ederim..

ben de bir süredir blog yazıyorum,seni de burada görmekten çok mutlu oldum..

nickim blog adresim tanımakta sıkıntı yaratabilir,kk'dan derinss diyelim :)

başarılar..

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

bende çok sık yaparım mantar çorbasını ev yapımının tadı bambaşka oluyor.ellerine sağlık çok nefiz görünüyor.sevgilerimle

SEDEF dedi ki...

Sunum ve görüntü harika. Eminim tadıda güzel olmuştur. Daha önce denememiştim, ancak bundan sonra deneyeceğim.

fullhouse dedi ki...

Bloğumda sizin için bir süpriz var... :)

Eda dedi ki...

Selam.. ben bu siteyi çok beğendim gerçekten, ellerinize sağlık, sevgiler..

Efsun dedi ki...

Corbadan olsada yesem simdi! Fotograflar süper olmus, cok hosuma gitti! Bu arada bende bir ödülünüz var, bir ara ugrayip alirsaniz sevinirim:)

Sevgiler

rumma dedi ki...

Sıradaki çorbalardan birisi..:) ellerinize sağlık

banuu dedi ki...

14 aylık ikiz bebişlerim var bugün bu çorebayı yaptım onlar için tarifleriniz hem kolay hemde çok lezzetlii teşekürler

kemalpaşatatlısı.com dedi ki...

Merhaba,

Ben de kremalı mantar çorbasını hazır almayıp, evde yaparım.Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.Daha bir aylık:) olan siteme sizi de beklerim.Bursa Mustafakemalpaşa lıyım.
Görüşmek üzere, sevgilerimle...