05 Şubat 2009

GÜL CUPCAKE

Siz de benim gibi, günün herhangi bir saatinde yudumladığınız çayınızın yanında, daima 1-2 lokmalık birşeyler olsun diyorsanız, size göre bir tarifim var..Nedense çayı yalnız başına hiç içemem, illa ki yanında birşey olacak..
Tabii bir de şöyle birşey var; yeni blogcu olunca (4 ay-orta yeni diyelim), etkinlikleri takip etmek benim için çok heyecanlı oluyor..Bu minik gül cupcakeler de, biraz da, etkinlik için farklı birşeyler düşünürken, aniden kafamda belirip, yarım saatte de ortaya çıkan minik tatlar oldu.

Tarifin ismini belirlerken biraz zorlandım açıkcası, çünkü cupcake yani benim deyimimle topkekleri, minik pastacıklar haline getirince isim konusunda kararsız kaldımı..Ben aslında bunun üzerinde daha neler neler yapardım da, diyorum ya şu sıralar biraz vakit sıkıntım var..Bu yüzden kafamdaki objeyi yarıda kesip, ortaya çıkan görüntü ile yetiniyorum ama ilerki dönemlerde daha farklı birşeyler çıkarabilirim.
Evet bu tarifi; YAMAN ETKİNLİK-ŞUBAT AYI evsahibi, başarılı site,
Leziz Sofra'ya yolladıktan sonra, geçelim tarife..
Tarif çok basit, ben herzaman yaptığım klasik kek tarifimi uyguladım, tabii ölçüleri azaltarak.
Vereceğim ölçülerden 10 adet cupcake çıktı.. Kalıplarınızın büyüklüğüne göre, bu ölçülerden ortalama olarak siz de 8-12 adet çıkarabilirsiniz..

Malzemeler;

  • 2 yumurta
  • Yarım çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Tercihe göre sonradan eklemek üzere 2 yemek kaşığı kakao ..Ben 2 çeşit cupcake yaptım, yarısını sade yarısını kakaolu..

Kreması için;

  • 1 paket çikolatalı hazır pasta kreması
  • 1 paket çilekli hazır pasta kreması
  • 1+1 su bardağı soğuk süt...

Ben hazır pasta kreması kullandım, isteğe göre sade , çikolatalı, çilekli vs. kullanabilirsiniz..Her zaman ki gibi dolgu kremasının yoğun olması için süt miktarını azalttım..Siz de hazır pasta kreması ya da krem şanti kullanabilirsiniz ama mutlaka süt miktarını azaltarak yapın..Çünkü aradaki kremanın puding kıvamından daha katı olması gerekiyor..

Yapılışı;
---- Fırınınızı 175 dereceye ayarlayın.
----Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
----Sonra sırası ile sıvıyağ, süt, kabartma tozu, vanilya ve unu ekleyerek mikserle çırpmaya devam edin..Yarısını sade yarısını kakaolu yapmak isterseniz, yarısını ayırın, kalan kısmına kakaoyu ekleyerek tekrar karıştırın.
----Şekilli cupcake kalıplarına, yukardan 1 parmak aşağıda olmak üzere malzemeleri boşaltın..Kek kabardığı için kalıpları tam olarak doldurmayın. Önceden ısıtılmış fırında 20 dk. pişirin.
----Cupcakeleriniz pişerken, boş durmayın ,kremayı hazırlayın..1 bardak soğuk süt ile önce düşük ayarda 1-2 dk, sonrada yüksek hızda 5-6 dk çırpın.
----Pişen ve ılınan cupcakelerinizi kalıplardan çıkarın..Ortadan ikiye enlemesine kesin..Hazırlağınız kremadan ortalarına istediğiniz kadar sürerek, tekrar kapatın ve servis yapın..

21 yorum:

Betül KÖROĞLU dedi ki...

mmm ellerine sağlık canım. gül şeklinde oluşları ayrı bir hava katmış bence.

sevgiler

pinokyoörgü07 dedi ki...

böyle detaylı anlattığın için yapacağım ..seninde eline sağlık

papatya prenses dedi ki...

çok sevimli ve hoş olmuşlar bu güller:)
ellerine sağlık canım..

Efsun dedi ki...

Blogunuzdaki yemekler cok nefis görünüyorlar dogrusu:) Gül seklindeki kaliplar cok hos olmuslar. Kalibinizi nereden aldiginizi sorabilirmiyim, yakinda Ankarada'yim umarim orada bulabilirim. Sevgiler

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba Efsun,
Cupcake kalıplarımı geçtiğim yaz almıştım, burdan yani Bursadan..
Silikon kalıplar markası yanılmıyorsam ''Milleforme.''

Ankarada da mutlaka kaliteli farklı markalar bulabilirsin. Ama tavsiyem mutlaka kalitelisini al ve kullan.SEVGİLER.

derya dedi ki...

Canım harika olmuşlar ellerine sağlık öptüm...

neslihan dedi ki...

Görünüşleri harika olmuş,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

emilia dedi ki...

Ben kalıpları soracaktım ama sormadan once cevabı gordum :) Yazdığınız etkinlikler nasılbir sey? BU kadınlar toplanıp yemek yiyorlaar mı yoksa başka bir sey mı?

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Emilia şekerim,

Yemek blogları arası etkinlikler oluyor,isteyen istediği tarifiyla katılıyor.
Tarifini, o ayın belirlenen etkinlik sahibi bloga yolluyorsun, süre bitiminde evsahibi blog, yollanan tüm tarifleri kendi blogunda yayınlıyor..Böylece ortaya o kategori ile ilgili büyük bir arşiv çıkıyor, faydalı birşey yani..

Benim ve benim gibi etkinlikleri takip eden çoğu arkadaşın blog sayfalarında etkinlik bilgisine ait LOGO yu(resimi) bulabilirsin, üzerine tıkladığında etkinlik hakkında bilgi alabilirsin..

Mesela benim blogumda SIRADAKİ ETKİNLİKLER adı altında takip ediyorum ben..Umarım yardımcı olmuşumdur..SEVGİLER..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR SUNUMU ÇOK GÜZEL OLMUŞ

elma şekeri dedi ki...

Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.....

emilia dedi ki...

bu etkinlikler süper bir şey. onun sayesinde blog arkadaslıklar olabilir ve harkesin birbirinden haberi oluyor. Ayrıca yeni tarifleri de öğreniliyor. çok iyi bir fikir bu etkinlikler

aylin dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık şekil süper

kizilciksurubu dedi ki...

Harika olmuslar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

hande dedi ki...

blogları gezerken gördüm bloğunuzu tamamen gül curcake görüntüsünü merak ettiğim için girdim iyikide görmüşüm içim açıldı ellerinize sağlık eminimki görüntüsü kadar tadıda mükemmeldir.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler.

kozmonot dedi ki...

merhaba papatya bayağı bir emek harcıyorsun bloğuna hakikaten diğer yemek bloglarından biraz daha farklı eline sağlık sayfaya bakarken acıkıyorum valla değerli yorumların için ayrıca teşekkür ederim hoşçakal

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok şık olmuşlar ellerinize sağlık.Eminim tadıda sunumu kadar güzeldir.

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok şık olmuşlar ellerinize sağlık.Eminim tadıda sunumu kadar güzeldir.

Arzu dedi ki...

Ellerine sağlık. Güllerin çok güzel olmuş.Sevgiler...

Sevde dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım...
O kadar şık duruyorlarki anlatamam...
Tekrar görüşmek dileğiyle..
SEvgiler