19 Şubat 2009

ÇİKOLATALI İNCİR TATLISI

Hani bazen bazı tarifler için diyorum ya, uzun zamandır yapmak istiyordum diye, işte bu tarif de ''gerçek anlamda'' uzun zamandır yapayım diye düşündüğüm tariflerin en başında geliyordu, son aylarda..İnsan blog yazmaya başlayınca, askıya aldığı tarifleri tek tek indirmeye başlıyor askıdan..Bu tatlıyı daha önce hiç yapmadım ben yani ilk denemem ama başka bir yerde yedim..Birşey yerken, eğer tarifini sormaktan çekindiğim bir yerse, yerken biraz inceler sonra da uygulamaya geçerim..Bu tarif de, geçen yazdan kalma, yerken incelediğim bana göre çok da kolay olan, ama yine her zaman dediğim gibi görüntü ve lezzet itibarı ile beni fetheden bir tarif.Özellikle incir sevenler ve daha önce denememiş olanlar için paylaşmak istedim sizlerle...Malzeme ölçüsünü kendime göre belirledim, 14-15 adet incir kullandım.. 2 kişi için fazla bile:)İçine dolgu olarak kullandığım çikolata sosunu da yine fazla ve akıcı bir kıvamda olmasın diye 1 su bardağı kadar hazırladım zaten yetti bile..
Bu kısa açıklamadan sonra geçelim tarife;

Malzemeler;

  • 15 adet orta büyüklükte kuru incir
  • İncirleri haşlamak için yeterli miktarda su

Çikolata sosu için;

  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un (tepeleme)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • yarım çay bardağı ceviz içi
  • Süslemek için 1 çay bardağı toz antep fıstığı

Yapılışı:

----Kuru incirlerin sap kısımlarını keserek ayırın, tencereye alın ve yeterli miktarda su ile haşlayın. 10-15 dk. yeterli olur. Haşlama bittikten sonra, süzgeç üzerine alarak, iyice süzülmesini ve soğumasını bekleyin.
----Çikolata sosu için, 1 su bardağı sütü tencereye alın, unu, şekeri, tereyağını ve kakaoyu ekleyerek, kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin.. Normal çikolata soslarının aksine koyu kıvamda bir sos olacağı için sürekli karıştırmaya devam edin..Göz göz olduktan sonra yine karıştırarak 5 dk. daha pişirin ve ocaktan alın..Yarım çay bardağı ince dövülmüş cevizi ekleyin..Bundan sonra ben 5 dk.daha karıştırarak biraz ılınmasını sağladım..
----Pişen, süzülen ve soğuyan incirleri keskin bir bıçak yardımı ile, ortadan, enlemesine, yarısına kadar kesin..(tam olarak 2 ye ayrılmayacak)
----Ilınan çikolata sosundan tatlı kaşığı ile parçalar alarak, incirlerin içine doldurun ve kapatın..
----Toz antep fıstığını geniş bir tabağa alarak, incirleri içinde yuvarlayın, özellikle çikolatalı kısımlarının fıstığa iyice bulanmasını sağlayın.
----Servis tabağına dizin..Bundan sonrası malum....:)

17 yorum:

papatya prenses dedi ki...

Bu tam bir bomba olmuş:) İncir ve çikolata!
İncir tatlısını çok severim bir dahakine bu şekilde deniycem:)
Ellerine sağlık canım..

sarımutfak dedi ki...

süper olmuş görüntü beni cezbetti eminim yesem tadıda cezbedecek
ellerine sağlık cnm
sevgiler

lezizsofralar,Seval dedi ki...

Incir ve cikolatayi cok seven biri olarak bu tarif tamda bana hitap ediyor diyebilirim:)) ellerine saglik görüntüsü sahane..

yesildomates dedi ki...

canım ağızlara layık bir tatlı olmuş..:)
ellerine sağlık..
tam bir vitamin deposu...
sevgiler....

melisa dedi ki...

ne güzel olmuş bunlar böyle ama çok azzzz
ellerine sağlık
sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

Sahaneeeee. Ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Baharcicegi dedi ki...

incir tatlisi benim ramazanda iftar sofrasinin en sevilen tatlisidir cikilotayla daha bir nefis olmus deneyecegim eline saglik canim

derya dedi ki...

Oyyy oyyyyy canım tam benlik bir lezzet ellerine sağlık tabağı aldım
sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Diğer tariflerin dışında çikolatalı falan süper bence.Ellerinize sağlık.

şeker pasta dedi ki...

Bayılıyorum ben bu incir tatlısının her çeşidine... Harika olmuş ellerine sağlık...

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık bende de yapılacaklar arasında bu tarif ama yapacak enerjim yok
sevgiler

Emilia dedi ki...

Ben yokken buraya yeni bir lezzet geldi :) Hem de nasıl bir lezzet :) Eşim kuru incire beyılır ona bu tatlı yapmak şart.

emilia dedi ki...

Ben yokken buraya harika bir lezzet geldi. Eşim kuru incire bayılır. Bu tatlı yapmak şart oldu :)

emilia dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
birdutmasali dedi ki...

Sevgili Papatya
ne leziz bir tarif olmuş böyle
eline sağlık
sevgiler NuNu

Halenze Özlem dedi ki...

iyi iyi :) yaşıyo:)) Dün oğluşumun doğum günüydü bi curcuna yaşadık danayı bir yaşına soktuk sonunda:)) yukardaki resme bitti ben bu adreste oturuyorum demişsin ora nire bacı bayıldım valla:)). bu arada oğluşum altını doldurdu kokuları buraya kadar geliyo:))

incirler nefis valla sen diyetime incir ekmeden ben çıkıyorum:)))Ellerine sağlık hayatım çok mucuklar sanaa..

Joqer dedi ki...

Dodisi Gelene Dido arkadaşlarını Dodilettir


televizyondaki dodileme reklamları ile dikkat çeken Ülker dodi, şimdi de internette.
Ülkerin reklamları dikkat çeken çikolatalı ürünü Dido'nun internet sitesi dodilettiriyor.
"Dodisi Gelene Dido" isimli sitede klasik reklamların görüntülerinin yanısıra dodileme merkezi de yer alıyor. .
Sitenin interaktif kullanılanbilen bu bölümü ile dilediğiniz bir kişi ya da canlıyı dodiletebilirsiniz.
www.dodisigelenedido.com adresinden ulaşabileceğiniz sitede, bu eğlenceli dodileme özelliği; kolay kullanımı ve resme göre ayarları ile kullanımı hoş bir özellik olmuş.
Dodilettiğiniz arkadaşınızı maille haberdar edebildiğiniz ve mesaj gönderebildiğiniz arkadaşınızı şaşırtabilirsiniz.
Dodisi gelene dido didosu gelene dodi, eğlencesi gelene didolayan fotoğraflar. Haydi eğlence başlasın...



Dodiniz geldiği anda Dido yemezseniz Dodi Sendromu sonsuza dek sürebilir.
Dodilemek her insanın başına gelebilecek ve ancak Dido yiyerek giderilebilecek bir sendromdur.
Verdiği Dido ile Dodileme sendromunuzu gideren kişilere siz de en kısa zamanda bir Dido vererek teşekkür etmelisiniz.
Dünyanın her yerinde saniyede 4 öğrencinin dodisi geliyor.
ÖSS’ye hazırlanırken sık sık dodisi gelen gençler üniversitede dodioloji bölümüne girmek istiyor.
Hocam bizi dodileme istasyonuna götür. Not: Yarın X Cafenin önü.
Hız problemlerindeki gibi A aracı B aracı çizelgesi dido ne kadar yakınsa Dodileme o kadar uzaktır mesajı şeklinde yazılacak.
Dodisi gelen parmak kaldırsın.
Her başarılı öğrencinin arkasında dodilemeyi engelleyen bir dido yatar.
Dodileme istasyonu yarın saat 09’dan itibaren A Cafenin ( standın konulacağı yer ) önünde dodisi gelenleri bekliyor.
Dodileme senfonisi başlığı altında solfej anahtarına yazılmış notalar ve dodisi gelene dido yazısı olacak. Tüm notalar do-di do-di şeklinde yazılacak.
Her öğrencinin bir dido yiyişi vardır.