25 Şubat 2009

BAHARATLI KURABİYE

Bu yazımda 2 çeşit kurabiye tarifi vericem size..
Bildiğim tuzlu kurabiye tarifini, etkinlik için biraz eklemeler yaparak, baharatlı kurabiyeler çıkardım ortaya dün gece..
''Baharatlı'' kurabiye olarak ilk denemem diyebilirim bu kurabiyeler için... Ne katsam, nasıl yapsam diye düşünürken, kırmızı renk için biraz domates salçası ve damak tadıma hitap eden baharatların yardımı ile çok kolay ve tam da adına uygun bol baharatlı atıştırmalık kurabiyeler çıkverdi ortaya..
Hazırlaması 15 dk..Pişirmesi 25 dk.. Bu kadar..

Baharatlı kurabiyelerimi, Ye#42 Baharatlı tarifleri'n bu ayki ev sahibi, başarılı site Soframız ' a yolluyor, baharattan vazgeçemeyenler için, bu kurabiyeleri mutlaka denemelerini de ekleyerek tarife geçiyorum..
Vereceğim ölçülerden benim kurabiye kalıplarıma göre 30 adet çıktı..
Baharatlı Kurabiye İçin

Malzemeler;

  • 4 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım paket margarin (oda sıcaklığında yumuşamış olacak)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 2 tatlı kaşığı haşhaş
  • 2 tatlı kaşığı çörek otu
  • 1-1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • Üzeri için yine yeterli miktarda haşhaş ve çörek otu

*** Baharat miktarlarını damak tadınıza göre arttırıp azaltabilirsiniz..
Yapılışı;

----Fırınınızı 175 dereye ayarlayın.
----Unu geniş bir karıştırma kabına alın..Margarin, 2 yumurta ve kabartma tozunu ekleyerek biraz karıştırın. Ardından salçayı ve tüm baharatları ekleyerek hamuru toparlanması için yoğurun.. Hamur biraz sert gibi gelirse yarım çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz. Hamuru diğer hamurlar gibi fazla yoğurmayın, biraz toparlanması, şekil verilecek kıvama gelmesi yeterli olacaktır..
----Şekil verilecek kadar toparlanan hamuru tezgaha alın. Yapışmaması için altına biraz un serpebilirsiniz..Merdane ya da oklava yardımı ile 1 cm kalınlığında açın..
----Şekilli kurabiye kalıpları ile kurabiyelerinizi oluşturun. Üzerlerine haşhaş, çörekotu serpin. Fırına verin, 25 dk .pişirin..

Sade Tuzlu Kurabiye İçin Malzemeler;

  • 4 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım paket margarin (oda sıcaklığında yumuşamış olacak)
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Üzeri için 1 yumurta sarısı
  • Üzeri için yeterli miktarda haşhaş, çörek otu ya da susam..
Yapılışı, baharatlı kurabiye ile aynı.. Tek farkı; hamuru 1 cm kalınlığında açtıktan sonra kurabiye kalıpları ile şekil vermeden önce 1 yumurta sarısını üzerine sürüp, daha sonra şekil verip, üzerini süslemek..Afiyet olsun..

13 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
ilk fırsatta deniycem sevgiler...

Papatya Prenses dedi ki...

baharatlı herşeyi severim ama acı olmamak kaydıyla:)
bu kurabiyelerde peynirle birlikte çok güzel yenir:)
ellerine sağlık canım..

Aynur dedi ki...

Sizi ikinci el blogumuza bekliyoruz....

http://ikincielherseyburada.blogspot.com/

Ayşegül dedi ki...

canım
ellerine sağlık enfes görünüyor her ikisi de
Sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

Bu kurabiyeler çok leziz görünüyor..
Ellerine sağlık canım...

emilia dedi ki...

tuzlu kurabiyelere bayılırım tatlı kurabiye pek sevmem ama hep tatlı kurabiyelerin trifi gördüm tzlu kurabiye tarifine çok sevindim. yarın yapacağım.

disal dedi ki...

çok güzel tarifler bunlar...

benimde aklımdan böyle bir kurabiye geçiyordu..

ellerine sağlık canım...

edaca30 dedi ki...

nefıs olmus elleınıze saaglık

edaca30 dedi ki...

o guzel yorumun ıcın ben tesekkur ederım asıl arkadasım benımıcın sızler( yemekcı dostlarım dıyorum sızlere:)))asıl en buyuk paylasımcısınız elelrınıze saglık sofranıza bereket olsun :)

neslihan dedi ki...

CANIM NEFİS OLMUŞLAR.ELLERİNE SAĞLIK.HEMEN DENEYECEĞİM.SEVGİLERİMLE...

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

çok güzel olmuşlar elinize sağlık.. bu hamurdan yaklaşık kaç tane kurabiye çıkıyor? sade tuzlu kurabiyeye bayılırım ama genelde içindeki yağ oranı çok oluyor yapmıyorum o yüzden. bu tarifte yağ miktarı aşırı değil neyseki :)

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba Marjo;
Verdiğim ölçülerden ben 28-30 adet çıkardım..

Kullandığım kurabiye kalıbım da ;orta boy bir çay bardağının ağzı kadar büyüklükte..Küçük sayılır yani..

sevgiler.

Gülşah dedi ki...

Tarifi denedim, nasıl olacağını bilmediğim için önce yarım ölçü yaptım, harika oldu, bir daha yaptım. Eşimin işyerine gönderdim, 6 kişi tarif istedi. Pizza kraker tadında oluyor, çok da acı olmuyor. Tuzu biraz azaltılabilir. Soran için yazıyorum, bu hamurdan iki tepsi kurabiye çıkıyor. Bu tarifi paylaştığınız için çok teşekkür ederim, tarif defterime yazdım bile :)