25 Ocak 2009

PORTAKALLI ETİMEKLİ PASTA

Blog açtığım ilk günden beri etkinlikler benim için çok önemli oldu..Yüzlerce bilinmeyen tariflerin biraraya toplanması ile oluşan geniş bir arşiv gerçekten, ihtiyaç duyanlar için çok önemli..
Herzaman yaptığım ve tarifi burda olan etimekli pastayı biraz değiştirerek ve portakal ekleyerek yeni bir tat ortaya çıkarma fikri de, işte bu etkinliğin sayesinde oldu..
Aslında , etkinlik için aklımda çok daha farklı bir tarif vardı ama şu sıralar biraz yoğun olduğum için vazgeçmek zorunda kaldım ve yapımı çok kolay ama görüntü ve lezzeti çok güzel olan bir tatlı yaptım onun yerine..

Yerken, etimeklerdeki yoğun portakal tadı, portakal sevenler için gerçekten biçilmiş kaftan oldu.

Hemen Portakallı Etimekli Pasta Tarifime geçeyim..

Malzemeler:

  • 12 adet tuzsuz etimek
  • 8 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket hazır pasta kreması ya da toz krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 su bardağı kaynar su
  • 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
  • Süslemek için portakal dilimleri

Yapılışı:

---Etimekleri dikdörtgen ya da kare borcama dizin.

---Portakallı şerbeti hazırlayın. Bunun için toz şekeri tencereye alıp, kısık ateşte karıştırarak yakın..Bu aşamada toz şekeri eriyecek, bal rengine dönecek..

---1 su bardağı kaynar suyu toz şekerin üzerine dökün ve altını kapatın..Hemen karıştırarak şekerin erimesini sağlayın..Hemen ardından 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyunu da ekleyerek bekletmeden etimeklerin üzerine gezdirin..Kenarda etimeklerin portakallı şerbeti çekmesini bekleyin.

---Krem şantiyi 1 su bardağı soğuk süt ile hazırlayın..Ben bu tip pastalarda, kremanın biraz daha yoğun olması için, süt miktarını genelde az tutuyorum..2-3 dk düşük hızda sonrasında ise 7-8 dk.yüksek hızda mikserle çırparak hazırlayın.

---Portakallı şerbeti çeken ve iyice soğuyan etimeklerin üzerine, kremayı spatula yardımı ile sıvayın..

---Portakal dilimleri ile süsleyin. Buzdolabında 3-4 saat beklettikten sonra servis yapın..

17 yorum:

pervin dedi ki...

Portakallı pastanız enfes olmuş ellerinize sağlık bloğunuzu yeni gezdim yaptığınız yemekler çok hoşuma gitti sevgi dolu gühttp://tahtakasik.blogspot.com/nler...

sema dedi ki...

görüntü harika. Portakal girmişse eminim tadı da öyledir, ellerine sağlık.

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canı.görüntüsü harika,çok da şık olmuş sunumun. portakal aromasını çok severim.deneyeceğim.afiyet olsun.sevgilerimle...

sarımutfak dedi ki...

süper olmuş portakalı severim deneyeceğim ellerine sağlık
iyi haftalar
sevgiler

derya dedi ki...

Canım enfes olmuş canım çekti valla ellerine sağlık,mutlu haftalar dilerim öptüm...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

SUNUMU ÇOK HOŞ OLMUŞ TADI ZATEN MALUM ETİMEK TATLISI YENMEZMİ HİÇ ELLERİNE SAĞLIK CANIM

emilia dedi ki...

Bu tatlı harika görünüyor! Size bir şey soracağım bu etimek nerden alınıyor? Onu ilk defa bu tarifte gördüm. Yapmak çok istiyorum ama etimeksiz olmaz tabi ana malzemesidir :)

birdilimdus dedi ki...

Görüntü süper ve eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

PAPATYA SOFRASI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Emilia;

Etimek genelde her markette bulunur..
Peksimet diye de anılır ama sen, marketlerde, etimek ismi ile yardım istersen görevliden mutlaka hemen yardımcı olurlar sana, çünkü zor bulunan birşey değil..
SEVGİLER..

Yasemin dedi ki...

super fikir, en kisa zamanda deneyecegim. ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

nefis ve bas dondurucu bir goruntu
elcezlerin dert gormesin canim

www.yenitadlar.blogcu.com

birsence dedi ki...

gerçekten çok nefis olduğuna eminim...çok güzel bir fikiğr....hemen denemek istiyorum:)) öpüyorum canım seni...

AskinAy dedi ki...

Ellerinize saglik mükemmel görünüyor,gerci sayfanizdaki diger lezzetlerde tek kelimeyle harika,sevgiler...

papatya prenses dedi ki...

ne kadar iştah açıcı bir dilim bu böyleee:)
ellrine sağlık canım..

şirinem dedi ki...

evet canım benim çok hızlısınız teşekkür ederim kremalı pastaları çok seviyorum ve bu portakallıya bayıldım hemen denemek için malzemeleri alacağım bugün ellerine sağlık bak bende en az senin kadar hızlıyım :))

rumma dedi ki...

Merhaba süper görünüyor ellerinize sağlık sevgiler