02 Ocak 2009

PEYNİRLİ POĞACA

2009 un ilk iş gününden merhaba..Nasıl başlarsan öyle geçermiş ya, ben de yine tarif vermekle başladım yıla..Bol bol lezzetli paylaşımlarımızı, bu yıl da devam ettiririz inşallah.
Yılın ilk iş günü için, iş arkadaşlarıma ,minik ama bir o kadar da pamuk gibi atıştırmalık poğaçalar hazırladım akşamdan.. Ben evde kahvaltı yapma alışkanlığımı bu sabah yine bozmasam da, çayın yanında 2 tane yedim gelir gelmez..
Aniden çaya gelecek misafirleriniz için de, kolayca hazırlanacak cinsten bu tarif.
Ben minik minik hazırladım .Çok büyük poğaçalar pek hoşuma gitmiyor benim.
Bu ölçülerden ben 23 adet çıkardım.

Malzemeler;
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta (Birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • Tuz
  • Aldığı kadar un

İç Malzeme;

  • Yeterli miktarda, yaklaşık olarak 200 gr.beyaz peynir
  • 3 dal maydanoz
  • tuz

Üzeri için çörek otu.

Yapılışı;

----1 yumurta+ diğer yumurtanın akı, yağ, yoğurt, kabartma tozu ve tuzu bir kapta elinizle şöyle bir karıştırın.

----Unu yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya devam edin. Meşhur kulak memesi kıvamını yakalayana kadar un eklemeye devam edin..Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.

----Beyaz peyniri, iyice ezin. İnce ince doğranmış maydanoz ve tuzu ekleyerek karıştırın.

----Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalara koprarak yuvarlayın..Elinizle hafif yassılaştırarak içlerine yeterli miktarda peynirli harçtan koyarak kapatın ve yuvarlak bir şekil verdikten sonra tepsiye dizin..

----Üzerlerine ayırdığınız bir yumurta sarısını sürün, çörek otunu serperek, önceden 175 derece ısıtılmış fırında, üzerleri kızarana kadar yaklaşık 30-40 dk.pişirin.

11 yorum:

aylin dedi ki...

poğacanın görüntüsü güzel görünüyor bende büyük poğaca sevmiyorum küçük daha hoş duruyor ellerine sağlık.yeni yılının güzel geçmesi dileğiyle.

kizilciksurubu dedi ki...

Pogacalar harika olmuslar, ellerine saglik. Iyi seneler diliyorum.

Betül KÖROĞLU dedi ki...

poğaçalar nefis gözüküyor sanki kokusu burnumda şu an.. ellerine sağlık..

sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BEN TEMİZLİK YAPARAK BAŞLADIM YA İNŞALLAH BÜTÜN SENE TEMİZLİK YAPMAM:) POĞAÇALARA GELİNCE ENFES GÖZÜKÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

emilia dedi ki...

Merha ben sitenizi yeni takip etmeye başladım. Türkiyede yaşayan yabancıyım. Türk yemekleri çok nefis. Yemek yapmayi cok sevdiğim için ve blogunuzdan ilham alaral yaptığım türk yemeklerimin yelpazesi zenginleştirmek istiyorum. Sayenizde :) Size kolay gelsin :) Acaba bazen bir tarif isteğimle bulunabilir miyim? Selamlar

Özlem dedi ki...

Yumuşak poğaçalara bayılırım. Bunlar da tam yemelik olmuşlar, ellerine sağlık,
sevgilerimle

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mımm böyle enfes poğaçalara kim hayır diyebilir ki:)
Ellerine sağlık canım..

eldivenlerim dedi ki...

poğacalar enfes gözüküyor, çayla beraber pek güzel gider ;) ellerine sağlık arkadaşım....

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Hepinizin güzel yorumları için teşekkür ederim arkadaşlar..

Emilia; tabii ki tarif isteyebilirsin..:) Neden olmasın..Sevgiler..

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım harika görünüyor ellerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum

lezzetyolculugu dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyorlar poğaça börek çok seviyorumda bir de kilo aldırmasa:(