19 Ocak 2009

PATATES YUVALARI

Önceki davetimde yaptığım pratik, hoş görünümlü ve lezzetli patates yuvalarından bahsediyim biraz.
Dediğim gibi yapımı kolay, akşam yemeklerinde bile salata niyetine yapabilirsiniz..Davetler içinse çok şık bir seçim..Çoğumuzun bildiği bir tarif aslında ..Verdiğim ölçülerden büyüklüğüne göre 20-25 adet patates yuvası çıktı. Geçelim tarife..


Malzemeler;
  • 5-6 adet patates
  • 2 adet havuç
  • 1 su bardağı kadar yoğurt
  • 1-2 yemek kaşığı mayonez
  • 1-2 dal dereotu
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber
  • Yarım limon
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Süslemek için kırmızı pul biber..

Yapılışı;

---- Patatesleri soyun, küp küp doğrayarak yeterli miktarda su ile haşlayın..Patatesleri bu şekilde doğramak, haşlama süresini kısaltır.

---Havuçların üzerini soyarak rendeyeleyin.2 yemek kaşığı sıvıyağda 5-10 dk.yakmadan kavurun.

----Sarımsakları iyice dövün.1 su bardağı yoğurt ve mayonezle iyice karıştırın.

----Haşlanan patateslerin fazla suyunu iyice süzün..Püre aleti ile püre haline getirin.

----Dereotunu ince ince kıyın. 2 yemek kaşığı zeytinyağ, tuz, karabiber ve yarım limon suyu ile patates püresine ekleyin. Elinizle iyice harmanlayın, yoğurun.

----Mandalinadan büyük olmayacak şekilde, kenarları yüksek, içlerini hafif basık olacak şekilde şekillendirin, servis tepsisine dizin.

----Kavrulmuş havuçlardan azar azar alarak, patates yuvalarının içine yerleştirin.

----En üste tatlı kaşığı yardımı ile yoğurtlu mayonezli karşımdan yerleştirin. Kırmızı pul biber ile süsleyin.


9 yorum:

derya dedi ki...

Canımmm harika görünüyorlar ellerine sağlık,mutlu haftalar öptüm...

aylin dedi ki...

görüntüsü çok güzel değişik sunumları çok seviyorum ellerine sağlık

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK PAPATYACIM SUNUMLARI ÇOK ŞIK OLMUŞ

eldivenlerim dedi ki...

evet klasik bir tatlı oldu tramisu;) patatescikler çok şirin ve enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım,
neşeli haftalar.....

papatya dedi ki...

mımm bu yuvaları yemeye doyamıyorum ben,ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
/http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

neslihan dedi ki...

şekillerine bayıldım,çok güzel ve iştah açıcı.eline sağlık canım.sevgilerimle..

Yasemin dedi ki...

:D duydumki bugun aglamaktan bitap dusmussun :D bir mendil uzatiim dedim :D bende cok eglenirdim is yerinde oyle.. ya ekrana bakar sacma salak gulerdim, ya da ekrana bakarken aglardim.. millette salakmisim gibi yuzume bakardi :D:D ah anilar anilar.. simdi yavas yavas basliyorum yeniden calismaya bakalim ayni seyler olcekmi :D:D:D

pinokyoörgü07 dedi ki...

selam.. fotoğraf çekimi ve ikram şekilleriniz çok güzel ..eminim lezzetide o kadar güzeldir ..emeğinizi taktir ediyorum ..