12 Ocak 2009

SICAK BİR DAVET MÖNÜSÜ..

Haftasonu, uzun zamandır bana misafir olmayı bekleyen 3-4 arkadaşımı nihayet evime davet edebildim..
Çok fazla ayrıntılı, çok fazla uğraştıran tarifler seçmedim bu sefer..Yaprak sarma piyangodan çıktı, annem tesadüfen, arkadaşlarımın geleceğini bilmeden yollamış..Süper oldu anlayacağınız..Hepsi de çok beğenildi tabii ki..
Ayrıca Yaman Etkinliğe katılmak için de ,mayalı bir tarifi ortaya çıkarmak adına iyi bir fırsat oldu bana bu davet..

Arkadaşlarım için hazırladığım bizce nefis yiyeceklerin listesi aşağıda;

  • Mayalı haşhaşlı çörek
  • Milföylü sosisli börek
  • Yaprak Sarma
  • Hindistancevizli çikolatalı toplar
  • Havuçlu_damla çikolatalı kek
  • Patates yuvaları

Dediğim gibi Yaman Etkinlikler_Mayalılar Etkinliği için de bir tarif çıkarmış oldum bu bahane ile. Haşhaşlı Çörekler..Tarife geçiyor ve bu tarifi Etkinlik sahibi Yeşilkivi'ye yolluyorum..

HAŞHAŞLI MAYALI ÇÖREK

Malzemeler: Bu mayalı hamur tarifi, benim klasik mayalı hamur tarifimdir..İç malzemesini değiştirerek farklı tatlarda hamur işleri yapabilirsiniz.

Hamur için;


  • 4 su bardağı un
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı kuru maya + yarım su bardağı ılık süt + 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yumuşak bir hamur elde edene kadar, yeterli miktarda, yaklaşık olarak 2 su bardağı ılık süt..
  • Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
  • Hamurlara şekil verirken kullanmak üzere yeteri miktarda sıvıyağ

İç Malzeme;

  • 1 su bardağı kadar kuru haşhaş

Yapılışı;

----1 tatlı kaşığı şekeri, yarım su bardağı ,sıcağa yakın ılık süt içinde eritin. 1 yemek kaşığı kuru mayayı da ekleyerek, 15 dk. bekletin..kabaracak.
----4 su bardağı unu geniş bir kaba alın..İçine sıvıyağ, tuz ve mayayı ekleyin.
----Sütü azar azar ekleyerek, yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamurun üzerini bir bezle kapatarak, oda sıcaklığında 1 saat kadar bekletin.
---- Kabaran hamuru, temiz bir tezgah üzerine alın..3-4 parçaya ayırın..Her bir parçayı bol sıvıyağ yardımı ile tezgah üzerinde büyük bir servis tabağı büyüklüğünde elinizle açın.Açılan hamurların kalınlığı yarım parmak kalınlığı gibi olmalı yani ince olmasına dikkat edin.
----Açtığınız hamur parçalarının üzerine yaklaşık 2 yemek kaşığı kadar haşhaşı serpiştirin ve rulo yapın..
----Ruloları 1-2 parmak kalınlığında verev (yanlamasına) kesin. Diğer hamur toplarına da her işlemi uygulayın.
----Elde ettiğiniz parçaları fırın tepsisine dizerek üzerlerine yumurta sarısı sürerek, önceden ısıtılmış 150-175 derecelik fırında 20-30 dk.pişirin.

11 yorum:

sarımutfak dedi ki...

cnm menü süper ,çöreklerde harika hazır ekmek hamuruyla yapılmışını yemiştim.ellerine sağlık
iyi haftalar cnm

papatya prenses dedi ki...

herşey harika görünüyor,çörekler on numara:)
ellerine sağlık canım,sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM HERŞEY HARİKA GÖRÜNÜYOR

derya dedi ki...

Canım harika bir menü ve çörek ellerine sağlık mutlu haftalar dilerim öptüm...

Canan dedi ki...

Canımcım ellerine sağlık. İçinde haşhaş olan herşeyi ben pek severim. Eminim bunun tadı da çok güzeldir. Ellerin dert göemez inşaallah.

Sevgilerimle
Canan

www.mutfakbocugu.com

derya dedi ki...

Canım tekrar merhaba sendemi Bursada'sın zarfta ki iş adresim evim karafatma heykelinin orada sen nerdesin bak sevindim şimdi sevgiler...

sema dedi ki...

Menü harika ve haşhaşlı çöreklerin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

canim:))
profiline baktim yazdiklarini okudu:::tipki ben:))sanki8 beni tarif etmisin gibime geldi guldum:))

sofra tek kelimeyle harika gorunuyor ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

eda dedi ki...

selamlar-bayıldım resimleme ve sunumlara emeginize saglık sevgiyle
www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

fazlasini bekleyemem senden

Adsız dedi ki...

merhabalar sofra leziz gözüküyor emeğinize sağlık benim sizden bir ricam vardı mayalı haşhaşlı tatlı çöreğin tarifini de koyar mısınız
acaba çok acil ihtiyacım varda arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim