23 Ocak 2009

ÇİKOLATALI TOPLAR

Daha yapım aşamasında tarafımdan birer birer yenmeye başlayan, bir önceki davetimde yaptığım, çok beğenilen çikolatalı topların tarifini veriyorum..
Kaç tane çıktığını saymadım açıkcası ama 20-30 adet çıkmıştır.. Miktarı arttırmak isterseniz başta süt miktarı olmak üzere diğer ölçüleri de arttırabilirsiniz.
Üstleri hindistancevizli olanların içine fındık ekledim , üstleri fındıklı olanların içine eklemedim..Siz tercihinize göre değiştirebilirsiniz..
Malzemeler;
  • Yarım kilo kakaolu bisküvi
  • 2 yemek kaşığı tereyağ veya margarin
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağından biraz az ince çekilmiş fındık
  • Süslemek için yeterli miktarda hindistancevizi ve ince çekilmiş fındık..
  • Yeterli miktarda kürdan

Yapılışı;

----Tereyağı ya da margarini yakmadan hafifçe eritin. Ilımaya bırakın. ----Bir miktar bisküviyi rondoda un ufak hale getirin. Bu tarz tatlarda ben bisküvilerin hepsini aynı anda eklemiyorum..Yavaş yavaş kıvamı tutturana kadar ekleme yapıyorum..Bu yüzden bisküvileriniz fazla gelmesin diye karışıma azar azar eklemek en mantıklısı. ----Ilınan yağın içine şekeri ekleyerek kaşıkla erimesini sağlayın..Sütü ekleyin. Bisküvi unundan azar azar ekleyin, ele yapışmayacak, yuvarlanacak, yumuşak bir hamur elde edene kadar bu işleme devam edin.. ----Hamurun yarısını ya da 1/3 ünü (istediğiniz kadarını) ayırın, bu kısma 1 çay bardağından biraz az olan fındık içlerini ekleyerek, biraz daha karıştırın. Fındıklı hamuru ve sade hamuru 10-15 dk buzdolabında dinlendirin. ----Süslemekte kullanacağınız hindistancevizini ve fındığı bir tepsiye birbirlerine karışmayacak şekilde yayın ya da farklı tepsilere yayın. ----Fındıklı hamurdan ve sade hamurdan tercihen misket büyüklüğünde parçalar kopararak, yuvarlayın ve küçük toplar oluşturun. Fındıklı topları hindistancevizlerinin üzerine, sade topları da fındık içlerinin üzerlerine atıp elinizle ya da tepsiyi sallayarak her yanına bulanmasını sağlayın.. ----Süslemeyi, iç malzemeyi kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz.. ----Kürdan batırarak servis yapın..

5 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok leziz olmuşlar kürdan renkleride çok şeker,mutlu hafta sonları dilerim öptüm...

neslihan dedi ki...

canım çok şık ve leziz görünüyorlar .ellerine sağlık.sevgilerimle...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BEN BU ÇİKOLATA TOPLARINI ÇOK SEVİYORUM BENİMKİNLERİN İSİMLERİ BON BON:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM FINDIKLISI ÇOK HOŞ OLMUŞ

emilia dedi ki...

Ben bu tarifi biliyorum. Polonyada da onu yapıyoruz :) çok severim :) Elinize sağlık

Adsız dedi ki...

merahaba blogumu ziyaret etmişsin,z cok sevindim daha yenı açtım sayılır zaten babam ve daha sonra benım saglık problemlerimiz yüzünden blogumla ılgılenemedım ama sizin blog süperr ellerinize saglık fotoğraflar ,tarifler cok güzel