13 Ocak 2009

HAVUÇLU DAMLA ÇİKOLATALI KEK

Bu keki, bugüne kadar denememiş olanlar varsa aranızda, bu yazıyı okuduktan sonra mutlaka ama mutlaka, ilk davetlerinde denemeliler..Tam anlamıyla harika bir kek oldu..
Önceki yazımda belirttiğim gibi, cumartesi davetimde yapmıştım, çok beğenildi..

Tarifi ana hatları ile Yasemin'den aldım ama her zamanki gibi biraz değişiklik yaptım..Bu arada yeri gelmişken, henüz 3 aylık bir blogcu olarak, ne zaman ihtiyacım olsa bana samimiyetle destek olan Yasemin Hanım' a da burdan teşekkür ederim. Ne diyordum hımm; ufak tefek değişiklikler yaptım evet;

Un miktarını biraz arttırdım, Karbonat eklemedim ,
Ceviz ve damla çikolata ekledim..Bence ceviz ve damla çikolatayı mutlaka ekleyin.Sade havuçlu keke göre, tadı çok daha güzel oluyor, bundan emin olabilirsiniz çünkü yiyen herkes ''ceviz ve damla çikolata çok yakışmış'' diye belirtti....Geçelim tarife;


Malzemeler;

  • 2-3 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 4 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1,25 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 su bardağına yakın damla çikolata
Yapılışı;

----Fırınınızı 150-160 dereceye ayarlayın.

----Yumurta ve şekeri bir kapta iyice çırpın..

----Daha sonra sırası ile sıvıyağ,un, kabartma tozu, tuz, tarçın ve vanilyayı ekleyin. Çırpmaya devam edin.

----Cevizi ve havucu ekleyin, kaşık yardımı ile hafifçe karıştırın. Havuç miktarını kesinlikle 2 su bardağından az tutmamanızı tavsiye ederim..Havuç, keke hafif ıslak kek havasını veriyor çünkü..

----Damla çikolatanın kekin her tarafında eşit olarak yayılmasını sağlamak için; bir kaba 1 yemek kaşığı kadar un alın, damla çikolataları unun içinde çevirerek, una bulanmasını sağlayın. Çay süzgeci yardımı ile fazla ununu eleyerek kek hamuruna ekleyin, kaşık yardımı ile hafifçe karıştırın.

----23 cm lik çember kek kalıbını bir parça margarin ile yağlayın. (Normal kalıp da olabilir).Bir çimdik un serpiştirerek, unun her yana bulanmasını sağlayın..Fazla unu kek kalıbını ters çevirerek boşaltın. Kek hamurunu kalıba boşaltın, fırına verin.

----40-45 dk. pişirin. Ben kekin pişip pişmediğini ortasına ince bir bıçak batırıp, bıçağın temiz çıkıp çıkmamasına göre test ediyordum..Kürdanla da aynı testi yapabilirsiniz.Bıçağa ya da kürdana hamur yapışmadan çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.

----Fırından çıkan keki, ılındıktan sonra kalıptan çıkarıp, üzerini tekrar damla çikolata ile süsleyebilirsiniz..

---Bu arada birşey ekleyim, keki kalıptan çıkardıktan sonra servis tabağına koyarken ters çevirin de koyun..Kekin altı, üstüne göre sünger gibi bir görüntüde oluyor ve daha güzel görünüyor. Afiyet olsun.



24 yorum:

papatya prenses dedi ki...

Bende havuçlu kek yaparken mutlaka ceviz eklerim:)
Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

YOJ BEN BUNU MUTLAKA AMA MUTLAKA YAPICAM ELLERİNE SAĞLIK CANIM SUNUMUDA ÇOK ŞIK OLMUŞ

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes olmuş mmm canım çekti ben açmaları alıp çaya geleyim sana:))
Servislerin çok şık maşallah öptüm...

Canan dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Ben zaten havuç, tarçın ve ceviz üçlüsünü birbirine çok yakıştırıyorum. Eminim bunun tadı da nefistir. Gerçi görüntüsü nasıl olduğunu anlatıyor. En yakın zamanda deneyeceğim inşallah.

Sevgilerimle
Canan

www.mutfakbocugu.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Tadı da eminim görüntüsü gibi süper olmuştur... Ellerinize sağlık...

Sevgiler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Tadı da eminim görüntüsü gibi süper olmuştur... Ellerinize sağlık...

Sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ben havuçlu keke bayılırım ama damla çikolata eklemeyi hiç düşünmemiştim. Eminim çok yakışmıştır, eh zaten yiyenler güzel yorumlarını yapmışlar bile:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimleee:)..
aslı

sevimin sayfasi dedi ki...

kek nefis olmus, görüntü süper
ellerine saglik canim

meliha dedi ki...

Off,off bu nasıl güzel bir görüntüdür bayıldım.
kesinlikle deneyeceğim bu keki
ellerine sağlık sevgiler.

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Nefissssssssss tek kelime ile muhteşem. Görüntüsüne bile bittim tadı kimbilir nasıldır. Ellerine sağlık. Sevgiler...

aylin dedi ki...

çok sevdiğim kek çeşitlerinden biridir ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

disal dedi ki...

zaten görüntüyü görür görmez bayıldım...tadıda harikaymış....belli zateen...

ellerine sağlık canım...

Fatı, dedi ki...

arkadaşım muhteşem görünüyor içindeki çukulata nasıl erimedi ben yapıyorum eriyor sırrını verirmisin ellerine sağlık nefis olmuş:)sevgiler canım

Sevde dedi ki...

Havuç keke girdinmi, leziz bir tat ortaya çıkıyor lezzeti süperdir ee görüntüde öyle...
Ellerine sağlık arkadaşım...

Mutfak Sırları dedi ki...

Oy oy oy, harika olmuş, bayılırım avuçlu tariflere...
En kısa zamanda deneyceğim.

Sevgilerrr

emilia dedi ki...

Merhaba Elinize sağlık pasta harika, ben de yaptım misafirler beyıldı onlara sizin blogunuzu tavsiye ettim. Size bir ricam olacak acaba brokoli tarifi verebilir misiniz?

Yasemin dedi ki...

Ellerinize saglik, bu arada beni mahcup ettiniz, ne demek elbette yardimci olurum, seve seve.. Kek cok guzel gorunuyor bu arada, cikolata herseye cok yakisir. Ama ben bu keki cok yaptim ve bence en gusel hali cevizsiz hali. yani sadece havuc ;) ne tuhaf dimi, herkes bol cesni sever ben nedense en sade halini cok sevdim! ellerinize saglik yeniden!

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Herhalde yapmadığım ve denemediğim çok az kek kaldı bunlardan biride havuçlu kektir. Bugüne kadar hep yapmayı erteledim ama senin tarifinden sonra mutlaka deneyeceğm .

Enfes bir görüntü ellerine sağlık...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler...

Sevgili FATI;
İçindeki çikolata nasıl erimedi? diye sormuşsun..İlk başta şunu söyliyim, üstteki çikolata damlacıklarını soruyorsan, tarifte de belirttiğim gibi onları keki fırından çıkarttıktan sonra tek tek dizdim, görüntü açısından..
Ama içindekilere gelince, benim yaptığım kekte içindeki çikolatalar tamamen erimiyor, yani yer yer yarı erimiş yarı erimemiş halde kalıyor, senin yaptığında da tamamen gözden kaybolacak derecede eriyeceğini sanmıyorum.
Tarifte de belirttiğim gibi çikolata damlacıklarını una bulayıp öyle ekliyorum..Bu şekilde olursa kekin her tarafına eşit dağılıyor aynı zamanda tamamen de erimemiş oluyor.SEVGİLER.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Emilia;
Tam da üstüne geldi bu isteğin..Evde pişirilmeyi bekleyen brokoliler var.En kısa zamanda brokolili 1-2 tarif gelecek senin için arkadaşım.
SEVGİLER.

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Tabii elle de "Ponçik" hamurunu yoğurabilrisin. Ben yoğurma işinde biraz tembelim o yüzden makinemi kullanıyorum.

Evet doğru bildin ponçik yumuşaçık oluyor ve özellikle benim ufaklık bayılıyor...

necla dedi ki...

Merhaba ben Necla hünerli bayanlardaki kahvaltı sofrasının Necla ablası=) Öncelikle güzel yorumlarınız için teşekkür ederim . Ben de sizin blogunuza şöyle bir göz attım, her şey çok güzel gözüküyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle..
neclagursoyer@hotmail.com

hunerlieller dedi ki...

selam canım..kek harika görünüyor.acaba kalıpta yapsam nasıl olur?tadı ıslak kek gibi oluyor diyorsun ya kalıptan çıkarabilirmiyim acaba?ellerine saglık arkadaşım..sevgiler.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Hünerlieller ;

Farklı kek kalıplarında da olur, sorun olmaz bence.
Islak keke benziyor derken, bildiğimiz ıslak kekler gibi olmuyor yani içindeki yoğun havuçla hafif nemli kek:) gibi birşey
oluyor..Mutlaka dene..
Bence olur..Diğer keklerde olduğu gibi kalıbı baştan hafif yağlayıp un serpersen aynen çıkar, sorun olmaz..

Bir daha ki sefer değişiklik olsun diye ben de ortası delikli kalıplarda yapıcam bu keki..

SEVGİLER..