21 Ocak 2009

BROKOLİLİ TAVUK

Dün akşam, buzdolabında bekleyen brokoliler, artık ''ya bizi pişir ya da çöpdeki ebedi yerimizi artık alma vakti yaklaşıyor'' der gibi bana bakınca, blogumu ziyaret eden bir hanımın da brokolili tarifler beklediğini hatırlayarak, daha önceden bildiğim (bir bakıma kendim uydurduğum) bir brokolili yemeği yapma vakti geldi dedim kendi kendime..
Tavuklu kırmızı biberli brokoli..Enfes oldu:)
Tarife geçmeden önce; miktarları kendinize göre arttırıp azaltabilirsiniz ayrıca farklı eklemeler de yapabilirsiniz dip notunu eklemek isterim..
''Brokolili tariflerim devam edecek'' dedikten sonra geçelim tarife;

Malzemeler;
  • Yarım kilo brokoli+1 su bardağı kaynar su
  • 1 adet tavuk göğsü ya da 2 adet tavuk butu
  • 1 adet ufak kuru soğan
  • 2 adet kırmızı yağ biberi (büyükse 1 adet de yeterli olur)
  • 2 diş sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı kadar sıcak su
  • Tuz, karabiber
  • 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı;

----Brokoliyi yıkayıp çiçeklerine ayırın. 1 su bardağı kaynar su ekleyerek, yaklaşık 15 dk. haşlayın. Buharda pişirme imkanınız varsa buharda pişirmenizi öneririm..Yoksa önceden kaynattığınız suyun içine atarak haşlayın. Bu şekilde rengi daha yeşil olacaktır.. Haşlanan brokolilerin suyunu süzün bekletin.

----Kuru soğanı ve sarımsakları ince ince doğrayın.

----Kırmızı biberleri yıkayıp küp küp doğrayın.

----2-3 yemek kaşığı sıvıyağı tencereye alıp, soğan, sarımsak ve kırmızı biberlerin hepsini birlikte kısık ateşte sotelemeye başlayın..Soğanlar pembeleşip, kırmızı biberler pişene kadar devam edin.

----Tavukları minik minik doğrayın. Sotelenmiş olan soğanlı kırmızı biberleri karışıma ekleyin. 1 çay bardağı sıcak su, tuz ve karabiberi de ekleyerek, tavuklar pişene kadar yaklaşık 10 dk daha pişirin..Tavuklar minik minik doğranmış olduğundan kolay pişiyor.

----Pişen tavuklu harcı fırın tepsisine alın. Üzerine haşlanan brokolileri dizin. En üste kaşar peyniri rendesini de serpiştirerek, 180 derecelik fırında 10 dk. fırınlayın..

----Yerken de Papatya Sofrası'nı hatırlayın..

13 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok iştah açıcı bir lezzet bir o kadarda şık...
öptüm...

hunerlieller dedi ki...

selam.çoook güzel ve degişik bir tarif olmuş.ellerinize saglık.sevgiler.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Hımm yemek enfes görünüyor, ellerine sağlık canım:).
Tam benlik bir yemek; beyaz et her zaman tercihimdir, hele et brokolilerle birleşmiş ya süper olmuş süper..
Ben brokoliye bayılırım ama eşim pek sevmez o yüzden ben bu yemeği karnabaharla deneyeceğim.
Çok öpüyorum canım.
Sevgileeer:).
aslı

CANDAN TARİFLER dedi ki...

AYNI DERT BENDEDE VAR ÖYLE BAKIYORLAR BANA HER DOLABI AÇTIĞIMDA BAKALIM BENİM BROKİLERE NE ZAMAN PİŞMEK NASİP OLACAK ELLERİNE SAĞLIK

Emilia dedi ki...

Tarifi yeni gördüm. Çok sevindi. Teşekkür ederim. Yarın yapacağım ve yaptıktan sonra nasıl olduğunu yazacağım. Selamlar

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Emilia;
Biraz da senin isteğini gözönüne alarak bu tarifi seçtim akşam, bilmeyenlere değişik bir brokolili tarif olsun istedim...
Umarım beğenirsiniz,brokoliyi tek başına yemek olarak sevmeyenlere bu şekilde denemelerini öneririm..Özellikle sevmeyen kişi çocuksa farklı sebzelerle karıştırarak yapmak işe yarıyor gerçekten:)

SEVGİLER.

özgülün tarifleri dedi ki...

Cok nefis olmus canim ellerine saglik.
tum tariflerin hepside birbirinden nefis ellerine saglik canim
ustalar linkime bende seni ekledim.
guzel tariflerini gormeye ve bilgilerinden faydalanmak icin sıklıkla ziyaret edecegimden emin olabilrsin:=)

kucak dolusu sevgiler.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Özgülcüm..

Valla ben de sizin sitenizin müdavimiyim biliyorsunuz..
Lezzetli paylaşımlarımızın devamı dileğimle..:))

neslihan dedi ki...

rengarenk harika görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
/http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

Emilia dedi ki...

Brokolili tavuğu biraz önce yapıp yedim. Nefis old! PAPATYA SOFRASI tariflerin gerçekten harika. Dün etli papates yemeği yaptım senin tarifine göre. Parmaklarımızı yedik. Sayende türk mutfağın ustsı oldum :)

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Sevgili Emilia; beğendiğinize çok sevindim..
Dediğin gibi benim verdiğim tarifler çoğunlukla Türk mutfağına ait normal olarak, bu yüzden ilk etapta Emilia'ya farklı gelebilir diye düşünmüştüm kendi kendime ama beğenmişsiniz..:)

Afiyet olsun.
SEVGİLER..

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım çok güzel hazırlamışsın blog sayfanı, tebrik ederim kalite fışkırıyor...ben anlarım ;)

yemek ve tatlı tariflerini mutlaka yapacağım ilk tiramisu dan başlayarak tabiki ;)

eminim ki damak tadımızda görsel zevkimiz kadar uyumlu...bu sebepten enfes lezzetler tadacağıma da eminim.