04 Aralık 2008

TRUFF PASTA

Dün akşam, bu sefer özellikle kendimiz ya da gelecek herhangi bir misafir için değil, özellikle
“Porselen Demlik Çay Saati 31 ''Etkinliği için Truf Pasta yaptım..
Bir yandan birşeyler yapmak isteyip, bir yandan da tembelliğim üzerimdeydi aslında..Ama kafaya koymuştum, ''bu akşam birşeyler yapmam lazım etkinlik için'' diye..
Yapımı kolay ama görüntüsü ve lezzeti çok güzel olan ne olabilirdi? Tabii ki tek kişilik Truf Pasta..

En son bu yaz yapmıştım tabii taze yaz meyveleri ile..Bu sefer çilek reçeli kullandım..En az tazesi kadar güzel oldu..
Bu harika pastayı Porselen Demlik Çay Saati 31 Etkinliği'nin ev sahibi, Sevgili Çapankızımutfakta arkadaşımıza yolluyor ve katılan herkesi emeklerinden dolayı kutluyorum..
Pastanın tarifine geçeyim hemen..Dediğim gibi tek kişilik bir pasta bu.
Benim verdiğim ölçülerden ve de kullandığım pasta kalıbından 2 adet pasta çıkar. Bunu gözönünde bulundurun lütfen..
Malzemeler;
  • En fazla 10 cm. çapında ve en az 6 cm yüksekliğinde çember şeklinde pasta kalıbı...Bu pastada mutlaka çember şeklinde içi boş kalıp kullanmalısınız.
  • 200 ml. hazır süt kreması, yaklaşık olarak 1 su bardağına denk geliyor.(Kullanmadan önce en az 2 saat buzdolabında bekletin.)
  • 100 gr. beyaz çikolata.
  • 1 su bardağı un ufak edilmiş kakaolu bisküvi.
  • 2 çorba kaşığı tereyağ_ Bu tarz pastalarda mutlaka tereyağ kullanmanızı öneririm.

Yapılışı;

----Tereyağını eritin, un ufak edilmiş bisküvileri ekleyerek, iyice karıştırın, bisküvilerin yağı tamamen emdiğinden emin olana kadar karıştırmaya devam edin ve ocaktan alın...Bu işlem pişirme işlemi değil, bisküvilerle, yarı hamur yarı bisküvi şeklinde bir nevi hamur elde etmek için yapılan bir işlem.

----Servis yapacağınız tabağın üzerine kalıbınızı yerleştirin. Bisküvili karışımdan alarak, kalıbın dibine, 1 parmak kalınlığı geçmeyecek şekilde elinizle bastırarak yerleştirin..Bu şekilde kalıpla birlikte , biraz katılaşması için 15 dk.buzdolabında bekletin.

---- Siz bu arada pastanın üst kısmını hazırlamaya başlayın. Beyaz çikolatayı benmari usulü eritin. Ilınması için kenara alın.

---- Tencereye kremayı alın. Kutunun üzerinde farklı bir hazırlama şekli önerilmiyorsa, 2-3 dk.düşük hızda, sonra da yüksek hızda, 10 dk.mikserle çırpın..Hacmi artacak.

----Beyaz çikolatayı yavaş yavaş ekleyin, 2-3 dk. kadar yine yüksek hızda çırpın.Hafif koyu kıvamda bir krema elde etmiş olmalısınız..

----Hazırladığınız kremayı ,15 dk.buzdolabında bekletilen, kalıplı bisküvileri n üzerine kaşık yardımı ile 2-3 parmak kalınlığında yerleştirin. Üzerini düzleyin. Yine bu şekilde, kalıbı hiç oynatmadan en az 3 saat buzdolabında beklettikten sonra, kalıbı yavaşça üst taraftan çıkartın.

----İstediğiniz marmelat veya reçelle süsleyerek servis yapın.

----Yerken Papatya Sofrası'nı hatırlayın....

22 yorum:

rebelon dedi ki...

vaay çok güzel görünüyor.yine yapmışsın yapacağını.eline sağlık.

Papatya Prenses dedi ki...

Hem pratik hem şahane:) Ellerine sağlık canım..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmm harika bir pasta nefis görünüyor...Ellerinize sağlık...
Sevgiler...

nur_aleyna dedi ki...

Minicik ve çok şık :) ellerine sağlık canım

yemekyemek.azeriblog.com

Hasret dedi ki...

mmmh sunumu harika olmus... ellerine saglik canim ..

kocaman sicacik sevgilerimle...

neslihan dedi ki...

Nefis olmuş canım,sunum da şahane,denemeliyim hemen:-)ellerine sağlık.

iyi bayramlar diliyorum.sevgilerimle...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

merhaba

bloğundan yeni haberdar oldum çok güzel tariflerin var ellerine sağlık.. seni kendi bloğuma ekliyorum izin verirsen..

sevgiler

derya dedi ki...

Merhaba canım ben Derya,bloğunu etkinlik sayesinde buldum aynı şehirde yaşıyoruz,hemen linklerime ekliyorum.Pastayıda ilk fırsatta deniycem,sevgilerihayırlı bayramlar...

lezzetyolculugu dedi ki...

çok şık bir görüntü ellerinize sağlık...

TAZE NANE dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

YaşamIn KIyIsInda dedi ki...

Çok güzel papatya gibi bir sayfayla karşılaştım.
Bloğuma uğrayarak bıraktığın yorum ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Tatlı telaşımdan geç cevabım için özür dilerim.
Bayramını en içten dileklerimle kutlar mutluluklar dilerim.
Sevgiler...

Chaplin cafe (Burcu) dedi ki...

görüntü muhteşem tarifi kaydettim mutlaka yapıcam.
Hazır geçen gün çemer de almışım nasılsa...beni kimse tutamaaaaz :)
Ellerine sağlık!
Sevgiler ve şimdiden iyi bayramlar.

şeker pasta dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte bol paylaşımlı ve mutlu bir bayram geçirmen dileğiyle, İyi bayramlar...

derya dedi ki...

Canım benim tüm sevdiklerinle beraber olacağın sağlık ve huzur dolu bir bayram dilerim öptüm...

nur_aleyna dedi ki...

KESTIGINIZ KURBAN VE DUALARINIZ KABUL OLSUN, SEVDIKLERIN HEP SENİNLE OLSUN. BAYRAMIN MUBAREK OLSUN CANIM

yemekyemek.azeriblog.com

Adsız dedi ki...

Özel günlerde özel insanlar hatirlanir! Güzel Dilekler güzel Insanlara yollanir! Her sey Gönlünce olsun... BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN!!!! SEVGILI ARKADASIM

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

sunum güzel görünüm güzel seni kutluyorum arkadaşım..:) pratik olması daha güzel başka ne denir ellerine sağlık.:)ahsabindunyasinden sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
31. Ev sahibemiz olan ÜMRAN (ÇAPANKIZIMUTFAKTA.BLOGSPOT) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK BU ARADA benim sitemdede tariflerin resimleri ve senin sitene yönlendirme var iyi haftalar http://birdemliksohbet.com
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

kizilciksurubu dedi ki...

Mükemmel bir görüntü, ellerine saglik. Sevgiler.

Renkli Kurabiyeler - Zülbiye dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
22.ARALIK 2008 (PAZARTESİ)- 04 OCAK2008 TARİHLERİ ARASINDA

“PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 32” EV SAHİBESİ OLARAK http://renklikurabiyeler.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 31.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE

Sevde.B dedi ki...

Merhabalar;

Öncelikle ellerinize sağlık.
En kısa zamanda yapmayı düşünüyorum, dediğiniz gibi pratik ve eminimde güzeldir...

birsence dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR..İŞTAHIM KABARDI GERÇEKTEN...