01 Aralık 2008

TAVUKLU ARPA ŞEHRİYE PİLAVI

Konu tavuktan açılmışken, tavuklu tariflere devam edelim.Pirinç pilavından farklı bir pilav türü denemek isteyenler için gerçekten farklı bir tat bu..Tavuklu şehriye pilavı..
Hemen anlatayım.

Malzemeler;

  • 1 adet tavuk göğsü (ben göğüs ve but etini karıştırdım)
  • 1 su bardağı arpa şehriye
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin
  • 2 su bardağı sıcak tavuk suyu
  • tuz, karabiber
    Yapılışı;
    ---- Tavuk göğsünü haşlayıp, minik minik doğrayın. Kenara alın. Burda bir başka alternatif, tavuğu çiğden minik minik doğrayıp, aşağıda anlattığım şekilde, kavrulmuş soğana ekleyip, soğanla birlikte kavurmak, bu şekilde pişmesini sağlamak..Tercih sizin.
    ---- Soğanı incecik doğrayıp, yağda pembeleştirin.
    ----Yıkayıp süzdüğünüz arpa şehriyeyi soğanlara ekleyip, kısık ateşte 10 dk. yakmadan, sürekli karıştırarak kavurun.
    ----Kavrulan soğan ve şehriyenin içine , haşlanmış tavuk parçalarını ekleyip şöyle bir çevirin.
    ----2 bardak sıcak suyu ekleyin, tuz ve karabiberi de ekledikten sonra, pilav suyunu çekene kadar, mormal pilav gibi pişirin.
    ----Altını kapatıp 15 dk. dinlendirdikten sonra servis yapın.
    ----Yerken Papatya Sofrası nı hatırlayın..

6 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

off canım istedi valla ellerine sağlık hayatım harika görünüyor ..sevgilerimle öpüyorum

klasiktatlar dedi ki...

Bu gün daha çok baktım, tariflerinize.. Titiz ve hamaratsınız belli.. Ellerinize sağlık, pilavınızda diğer tarifleriniz gibi güzel..

rebelon dedi ki...

ya bu tavuklu yapılan şeyler güzel oluyo.eline sağlık çok güzel tarif.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor pilav.Benim de sık yaptığım bir lezzet...

lezzetyolculugu dedi ki...

Pilavı çok severim hiç şehriyelisini yapmadım.Bu aralar tv. dede pek sık gördüm mutlaka deneyeceğim ellerinze sağlık..

Adsız dedi ki...

tarifinizi denedim, resimdeki gibi görünmese de cok lezzetli bir sonuc elde ettim. arkadasim da cok begendi :) cok tesekkürler, ellerinize saglik.