25 Aralık 2008

SUCUK KIYMALI PATATES PİZZASI

Tarif biranda ortaya çıktığı için isim de farklı oldu biraz:)
Dün kar yağışına esir düşüp evde kalınca, eh bir de Tv lerde de sorun olunca, yapmak için ertelediğim etkinlik tarifimi hayata geçirmek için, uzun bir zamanım oldu..Hemen kolları sıvadım ve sucuklu patates pizzasını hazırladım..

Yine farklı birşey ortaya çıkarma çabalarım çok güzel sonuç verdi..Bu tarifi tanımadığım ama blog dünyasına adım attığım süre zarfında diğer blog arkadaşlarım tarafından herzaman sevgiyle anılan ESRA HANIM adına düzenlenen Ye#40 Pastırma/Sucuk Etkinliği nin evsahibesi Ninomutfakta'ya yolluyorum..

Malzemeler;
  • 6-7 adet orta boy patates
  • Yarım kangal sucuk
  • 1 su bardağı kaşar peynir
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • yarım çay bardağı su
  • Tuz, karabiber

Yapılışı;

----Patateslerin kabuğunu soyup, ufak ufak doğrayıp, haşlayın. Haşlanan patatesleri tuz ve karabiber ile püre haline getirin.

----Sucuğu, robotta ya da benim gibi rendeleyerek kıyma haline getirin. Sucuk çok kolay rendeleniyor.

----Kaşar peyniri rendeleyin.

----Yuvarlak bir tart kalıbına 2 yemek kaşığı sıvıyağı sürün. (ortalama 23 cm) patates püresini elinizle yayın.Kenarları hafif yüksek, ortası daha ince olacak şekilde yerleştirin.

----Salçayı, yarım çay bardağı suda eriterek, pürenin üzerine yayın.

----Sucuk kıymasını ve onun üstüne de kaşar peyniri serpiştirin.

----175 derecede kaşar peynirler eriyene kadar yaklaşık 10 dk. pişirin. Dilimleyerek servis yapın.

----Yerken Papatya Sofrası'nı hatırlayın.

*** Normal pizzada kullandığınız gibi burada da mantar, mısır, zeytin gibi farklı malzemeler kullanabilirsiniz..

8 yorum:

nino dedi ki...

ellerine saglik nefis gorunuyor katiliminla renk kattin sagolasin

derya dedi ki...

Canım çok leziz ellerine sağlık sunumda süper tabağa bayıldım öptüm canım...

aylin dedi ki...

patatesin bu halide çok güzel görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlı..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım.. sucuğu rendelemek çok iyi fikir daha gzüel olur ve tadı tüm pizzaya daha güzel yayılır... pizzan süper görünüyor afiyetler olsun canım sevgiler

meliha dedi ki...

Patatesin herşeyi güzel pizzasını hiç denemedim.muttlaka deneyeceğim.

ellerine sağlık
sevgiler

mutfakcini dedi ki...

Süper süperr..Hepsi birbirinden iştah açıcı.Ellerine sağlık.

nino dedi ki...

canim ben etkinlik tariflerini yayinladim yanlis yeremi baktin acaba ???
http://ninomutfakta.blogspot.com

Ayça dedi ki...

Değişik bir lezzet olmuştur eminim ki... Özellikle benim gibi patates ve sucuk canavarları için ideal bir tarif... Ellerine sağlık