19 Aralık 2008

EKŞİLİ TERBİYELİ KÖFTE


Herzaman severek yediğimiz bu yarı çorba, yarı yemek gibi birşey olan lezzetli ve besin değeri yüksek yemeği, dün gece bir kez daha yapmışken, fotoğraflayıp, arşivime koymak istedim..
Davet sofraları için de uygun olduğunu düşünüyorum.
4 kişilik olarak veriyorum ölçüleri yine..Tarif aşağıda:

Malzemeler;

Yeterli miktarda su.

Köfte İçin;
  • 250 gr.kıyma
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1 orta boy kuru soğan
  • Tuz, karabiber
  • Köfteleri unlamak için 1 yemek kaşığı un
Sebzeli Harç İçin;
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
Terbiyesi İçin;
  • 2 Yemek kaşığı yoğurt
  • 1 Yumurta sarısı
  • Yarım limon suyu (isteğe göre arttırılıp azaltılabilir)
  • 2 yemek kaşığı (silme) un
Yapılışı;
---- Patatesi ve havuçları soyarak, küp küp doğrayın.
----Sıvıyağı tencereye alarak, patates ve havuçları 2-3 dk.kavurun. İstenilen miktarda sıcak suyu (yaklaşık 1 litre) ekleyerek kaynamaya bırakın. Havuç ve patatesler, köftelere göre piştiği daha zor pişeceği için önceden kaynatmak daha doğru.
---- Patates ve havuçlar kaynarken siz köfteleri hazırlamaya başlayın. Köftelerinizi hazırlayana kadar yaklaşık olarak 10 dk. kadar kaynamış olacaklar. Köfteleri hazırlamanız daha uzun sürecekse, köftelerinizi önceden hazırlayabilirsiniz..
----Soğanı rendeleyin. Kıyma, yıkanıp süzülmüş pirinç, tuz ve karabiberle karıştırarak, iyice yoğurun. Tercihen fındık büyüklüğünde (ya da biraz daha büyük olabilir) yuvarlayarak köftelerinizi hazırlayın..Köftelerinizi ,1 yemek kaşığı un serpiştirdiğiniz tepsiye alın. Tepsiyi şöyle bir sallayarak , köftelerin una hafifçe bulanmasını sağlayın.
---- Köftelerinizi kaynayan karışıma teker teker atın..5-10 dk.daha kaynasın..
----Terbiyeyi hazırlayın..2 yemek kaşığı(silme) un, 1 yumurta sarısı, yarım limon suyu ve 2 yemek kaşığı yoğurdu iyice çırpın, ayran gibi pürüzsüz olsun..
----Kaynayan karışıma yavaş yavaş ve sürekli karıştırarak ekleyin. Yaklaşık olarak 5-10 dk. daha pişirin, ocaktan almaya yakın biraz tuz ekleyin, ocaktan alın..
----Bu çorbanın toplamda yaklaşık olarak 30 dk. pişmesi yeterlidir....Afiyet olsun..

13 yorum:

derya dedi ki...

Canım çok leziz bir yemek olmuş ellerine sağlık,mutlu haftasonları dilerim öptüm...

neslihan dedi ki...

çok neşeli bir görüntüsü var yemeğin.hem kendinden hem bulunduğu kaseden sanırım.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ellerine sağlık canım. benimde severek yapıp yediğim bir çorba çeşidi. soğuk havalarda besleyiciliği dahada artıyor bence.

sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bayılırım ekşili köfteye.. Ben çorba kategorisine koyuyorum :)Ellerine sağlık, sevgiler..

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Oğluşuma yaptığım bol vitaminli bir yemek ellerine sağlık....

Papatya Prenses dedi ki...

toptop köfteeeee:) küçükken anneme böyle derdim toptop köfte yap anne bana diye:)
en en sevdiğim çorba sulu köfte.
ayy canım çekti:)
ellerine sağlık canım,enfes görünüyor..

aylin dedi ki...

çok sevdiğim bir yemektir ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

A-S dedi ki...

Blogunuzda yemeklerde şahane!

YaşamIn KIyIsInda dedi ki...

Çok severek yediğim ve yaptığım yemek (çorba) çeşididir.
Ellerine sağlık çok güzel görülüyor.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aynı tarif üzerine ayrı bir tavada biraz margarin eritip nane ve pul biber çevirirerek çköftelerin üzerine döküyorum güzel oluyor .ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

aynı tarif üzerine ayrı bir tavada biraz margarin eritip nane ve pul biber çevirirerek çköftelerin üzerine döküyorum güzel oluyor .ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

aynı tarif üzerine ayrı bir tavada biraz margarin eritip nane ve pul biber çevirirerek çköftelerin üzerine döküyorum güzel oluyor .ellerine sağlık

seçil dedi ki...

tam benim yaptığım gibi.