19 Kasım 2008

MUZLU MUFFİN

Şu muffinlere oldum olası bayılmışımdır, ''hoop bir lokmada midede'' izlenimi verir bana hep..
Blog alemine adım attığım yaklaşık 1,5 aylık sürede, bloglarda en çok dikkatimi çeken tariflerden biri de muffinlerdi..Çeşit çeşit, renkli renkli..
''Güzel bir blogta galiba, mutlaka bir muffin tarifi bulundurmak lazım , hemen benim de yapmam lazım'' dedim kendi kendime ve dün gece nihayet yaptım..
İlk defa muffin yaptığımı itiraf ederek, dün geceki, ilk muffin çalışmamın tarifine geçeyim hemen..
Dergilerden birkaç muffin tarifi buldum ama bloglar varken elimin altında, onlardaki tariflerden birini kullanmak istedim ve heyecanla takip ettiğim Yemek Zevki sitesinden, ana hatları ile muffin tarifini aşırdım..
Benim muffin biraz farklı olacağı için, eh biraz değiştirdim tabii tarifi kendime göre, mesela üstüne değişiklikler yaptım kendi kafama göre , onları da aşağıda anlatıcam....
Bu arada ben oldum olası gr.üzerinden verilen tariflere pek sıcak bakmam..Hemen farklı tarif arayışlarına girişirim,kaşık, bardak ölçüsü veren var mı diye...
Tabii gramaj olarak da uygularım arada ama yemek olayını pratikleştirmek gerek diye düşündüğüm için hep, bardak ve kaşık ölçüsü kullanılan tarifleri tercih ederim genelde..

Neyse bu açıklamayı yaptıktan sonra kendi adıma, geçelim tarife...

Sade Muffin İçin Malzemeler;

  • 1,5-2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 1/3 bardak süt ya da su (ben süt kullandım)
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ

Üzeri için;

  • 1-2 adet muz
  • Yarım çay bardağı ufalanmış ceviz
  • Süslemek için hindistan cevizi ve kakao

Yapılışı;

----Yumurtayı çırpın, sütü, şekeri, vanilyayı ve sıvıyağı da ekleyerek çırpmaya devam edin. ----Diğer taraftan unu, kabartma tozunu ve tuzu karıştırın.. ----Yumurtalı karışımı, unlu karışıma ekleyin.. ----Muffin kaplarını yağlayarak, muffin harcını paylaştırın. ----Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 20 dk.pişirin.

Muffinler pişerken siz ;

---- Muzları soyun, içine ince çekilmiş cevizleri ekleyip, çatalla ya da robotta iyice birbirine karışmasını sağlayın.. ----Pişen muffinleri kalıplardan çıkarıp biraz soğuduktan sonra, üst taraflarından bir bıçak yardımı ile kabak dolması oyar gibi (başka benzetme bulamadım) hafifçe, fazla derin olmayacak şekilde içini çıkartın, çıkan içleri hemen yiyebilirsiniz.. ----Hazırladığınız muzlu cevizli karışımı, tatlı kaşığı yardımı ile muffinlerin içine doldurun. ----Muffinleri, muffin kağıtlarına koyarak, üzerlerine bütün ceviz, hindistancevizi ve kakao serperek servis yapın.. ----Yerken de Papatya Sofrası'nı hatırlayın..

7 yorum:

eldivenlerim dedi ki...

tşkler,bende şöyle bi gezdimde bloğunuzu çok beğendim;) denenesi tarifler var;) muzlu muffinde nefis gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Ellerine sağlık...
Nefis görünüyorlar...

klasiktatlar dedi ki...

Muzlu Muffin'i gerçekten hakkını vererek yapmışsınız, beğendim. Ellerinize sağlık..

şeker pasta dedi ki...

Ziyaretn ve yorumun için çok teşekkürler...
Bu tek lokmalık lezzetlere bende baylıyorum. muffin süper görünüyor.Ellerine sağlık...

TAZE NANE dedi ki...

Çok lezzetli ve şık duruyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

nefis görüntü ellerine sağlık canım .fatınınyenidunyası hayırlı günler diler....:)