11 Kasım 2008

MANTI

Uzun zamandan beri, ben de kendime göre bir mantı tarifi vermek istiyordum..Bizim evde mantı çokca yenen yemekler arasındadır...Haaa ben mi yapıyorum, hayır..
Şu hamur açma işlemi işin içine girince malesef , olay benden çıkıyor..Ama annem sağolsun, Kayseri' li değiliz ama mantı olayında, annem kendini aşmış durumdadır..
Dedim ya biz de çokca yenir diye..Annem sürekli yapar, bana verir, ben buzlukta saklar, sık sık pişirir yerim..
Kısacası bu tarif annemden, mantıları kapaması ve fotoğraflaması benden..
Bu arada şunu da belirteyimi mantılar aslında bayağı minik minik , olması gerektiği gibi yani ama fotoğrafı yakından aldığım için büyük çıkmış..Mantı olayında mantıların ufak olması çok önemli biliyorsunuz..

Hamur İçin Malzemeler;
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • tuz
  • Su
İç Harcı İçin Malzemeler;

  • 2 adet soğan
  • 250-300 gr.kıyma
  • tuz
  • İsteğe göre biraz maydanoz
Salçalı Sos İçin;
  • 2 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
  • 2 yemek kaşığı domates salçası, isteğe göre biraz da biber salçası
  • Nane, karabiber
Yoğurtlu Sos İçin;
  • Yarım kilo kadar yoğurt (azaltılıp arttırılabilir)
  • 2-3 diş sarımsak
  • Mantıları kaynatmak için 1,5 litre su.
Yapılışı:

----Soğanları rendeleyip, tuz ve kıyma ile karıştırın. İsteğe göre maydanoz da ekleyebilirsiniz. Normal köfte gibi yoğurarak kenara alın.

----Unu derin bir kaba alıp, yumurta, tuz ve su yardımı ile çok da fazla yumuşak olmayan bir hamur elde edin..

----Rahat açabilmeniz açısından, bu ölçülere göre oluşan hamuru 2 bezeye ayırın. Bezelerden birini, un serpiştirdiğiniz tezgaha alın ve ince bir şekilde açın..Normal yufkadan biraz daha kalın olabilir ama ne kadar ince açabilirseniz o kadar güzel olur.

---Açarak oluşturduğunuz yufkayı, uzunlamasına, yukardan aşağıya doğru 2 cm. den daha kalın olmamak üzere şeritler halinde kesin.. Elde ettiğiniz uzun şeritleri yine aynı şekilde 2cm.den kalın olmamak şartı ile bu sefer enlemesine keserek, minik kare hamurlar elde edin..

----Elde ettiğiniz minik kare hamurların her birisinin içine, kıymalı harçtan nohut büyüklüğünde parçalar yerleştirin.

----Bundan sonraki aşama biraz el becerisine kalıyor..Mantı kapamada benim üstüme yoktur:) Dedim ya, mantıyı çokca yaparız, bu yüzden kapama konusunda ihtisaslaştık diyebilirim.Herkesin farklı kapama şekli var.Üçgen vs..Ama bence gerçek mantı bükme şeklinde kapanmalı.

----Kıymalı harç doldurduğunuz, minik kare hamurların kenarlarından tutup, birbirlerine sıkıca yapıştıracak şekilde büküp, kapatın..

----Diğer bezeyi de bu şekilde açarak, mantılarınızı yapın.

----Geniş bir tencereye 1,5 litre suyu alıp kaynatın.İçine çok az tuz ekleyin.Kaynayan suya mantılarınızı ekleyin..Yaklaşık 15-20 dk. pişirin..Çok fazla pişirmeniz dağılmalarına yol açabilir.

----Mantılar pişerken, diğer taraftan tereyağını tencereye alın..Eridikten sonra salçayı ve isteğe göre nane ve karabiberi (ben nane kullanmadım) ekleyin, şöyle bir çevirin. Kenara alın.

---- Büyük bir kaseye yoğurdu alın..Çatal yardımı ile iyice karıştırıp biraz incelmesini sağlayın..Sulu bir yoğurt istiyorsanız, biraz su ekleyebilirsiniz. Sarımsakları döverek yoğurda ekleyin.

----Pişen mantılarınızı servis tabağına alın. Üzerine ilkönce yoğurtlu sostan, daha sonra da salçalı sostan gezdirerek servis yapın.

----Yerken Papatya Sofrası'nı hatırlayın....

9 yorum:

nur_aleyna dedi ki...

Gerçekten çok nefis gözüküyor.. hayatta açamam ben,çok öğrenmek istiyorum türk yemeklerini..
ellerine sağlık..

sarımutfak dedi ki...

ımmm nefis olmuş canım çekti doğrusu.senin ve annenin ellerine sağlık cnm

TAZE NANE dedi ki...

Mantıyı kim sevmez.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

neslihan dedi ki...

İkinizin de ellerine sağlık.mantı süper.afiyet olsun.sevgilerimle..

Ayseden dedi ki...

Elleri öpülesi anneler... Ellerinize sağlık harika olmuş!

Adsız dedi ki...

allahhh mantıya bakkk ..süper valla.diyette olan birine bu manzara gösterilirmi ya:(((((annenin ve senin eline saglık canım.sizede afiyet balll olsun..sevgilerimle.
http.//hunerlieller.net

disal dedi ki...

anneciğinin ellerine sağlık....

zaten buzluk kısmını sağolsun onlar dolduruyor hep...

sevgilerimi gönderiyorum...

melisa dedi ki...

ellerinize sağlık sizin ve annenizin çok güzel olmuş

elmaşekeri dedi ki...

Manti nefis ve bu blog çok cici içim isindi sizi ziyaret edince.
Ellerinize saglik.......