15 Kasım 2008

ETLİ PATATES

Türk mutfağının klasiklerinden olmuş bir yemek...
Hani bazılarımız, yemeğin suyuna ekmeğini bandıra bandıra yemezse, yemek yedim saymaz ya kendini, işte o hesap..
Aslına uzun zamandır da yapmamıştım..Cuma sabahı, akşam gelince yaparım düşüncesi ile etleri çıkarmıştım çözülmesi için.. Eve gelince de bu doyurucu ve leziz yemeği yapmak kaldı bana sadece..Pilav da oldu mu yanında tek kelime ile süper oldu.

Malzemeler:
  • Yarım kilo kuzu kuşbaşı et
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 tatlı kaşığı kekik, karabiber, tuz
  • Patatesleri kızartmak için yeterli ölçüde sıvıyağ

Yapılışı:

---Etleri 1 çay bardağı su ilavesi ile kısık ateşte, suyunu çekene kadar pişirin..Pişerken suyu biter de yanacak gibi olursa çok az su ilavesi yapabilirsiniz..Ama kısık ateş olayına dikkat ederseniz, baştan eklediğiniz 1 çay bardağı su, pişene kadar yetmesi lazım..Eğer aceleniz varsa, etleri düdüklü tencerede pişirerek, daha kısa sürede hazırlayabilirsiniz..

---Etler pişerken, siz patatesleri kızartmalık şeklinde uzun uzun doğrayın..Sıvıyağda hafifçe kızartın. Fazla yağını çekmesi için, kağıt peçete üzerine alın.

---Etler piştikten sonra, soğanı ince ince doğrayıp, margarinde pempeleştirin. 1 yemek kaşığı salça, kekik, tuz ve karabiber ile şöyle bir çevirin. Etleri de ilave edip, 1-2 dk.soteleyin.

---Tencereye hafifçe kızaran patatesleri dizin, üzerine salçalı etli sosunuzu da ekleyin.

---Gerek görürseniz, yarım çay bardağı sıcak su ilavesi ile kısık ateşte 10 dk. daha pişirin.

***Bu yemekte kekiği mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim..Ayrıca yemeği, patatesleri kızartmadan, çiğ olarak, ama diğerlerini aynen dediğim şekilde hazırladıktan sonra, fırın tepsisine alarak, fırında da yapabilirsiniz..Ya da yine kızartma olayına girip enson fırına atabilirsiniz. Tercihsizin. Bizim evde bu tarz yemeklerde, mutlaka baştan hafifçe kızartıldıktan sonra yapılanı tercih edildiği için genelde baştan hafifçe kızartıyorum..Sonra tencerede ya da fırında pişiriyorum.

Ama benim kendi tercihim herzaman kızartılmadan fırında yapılan yemeklerden yana..

5 yorum:

neslihan dedi ki...

Oyy bu benim en güzel babaanne yemeğim,çok güzel yapardı rahmetli,nur içinde yatsın...ben de uzun zamandır yememiştim,hemen yapacağım,resmini görünce anladım ne çok özlemişim.dediğin gibi ekmek banarak yemeli bu yemeği.eline sağlık canım.harika görünüyor.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok severim, benim icin kurtarici ve lezzetli bir yemek. Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Ayseden dedi ki...

Kolay ve zahmetsiz bir yemek ayrıca çok lezzetli görünüyor...

nur_aleyna dedi ki...

Bütün hazırladıkların neden bu kadar iştah açıcı gözüküyorlar? :)

ellerine sağlık, yine harika bir lezzet..

sevgiler..

yemekyemek.azeriblog.com

TAZE NANE dedi ki...

Çok harika görünüyor.
Yemede yanında yat diyicem.
Çok lezzetli duruyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.