14 Kasım 2008

CEVİZLİ KAYISILI MOZAİK PASTA

Arkadaşlarıma hazırladığım sofradan kalan kayısılar öylee durup duruyordu kaç zamandır..
Ne yapsam da değerlendirsem diye düşünme çabalarımın sonunda, aslında turta gibi birşey yapmaya karar vermiştim ama dün gece Portakal Ağacı'nda gezinirken birden bu pastada karar kıldım..
Portakal Ağacı'ndaki tarifte şeker yoktu, ben çok az şeker ekledim, bir de kakao miktarını azalttım...
Yapımı 10 dk.almadı..Süper birşey oldu..Ben akşam dolapta 3 saat bekledikten sonra tadına baktım, gerçekten çok güzeldi ama sabah saatlarce bekledikten sonra çok daha güzel olmuş..
Demem o ki; bu pastayı servisten önce, 1 gece buzdolabında bekletirseniz, bence ortaya daha mükemmel birşey çıkıyor.

Malzemeler;
  • Yaklaşık 500 gr.pötibör bisküvi
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı kayısı
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 100 gr.tereyağı
  • Süslemek için hindistan cevizi

Yapılışı;

----Tereyağını eritin, ocaktan alın.

----Süt ,kakao ve şekeri ekleyin, şöyle bir karıştırın..

----Minik minik doğranmış kayısıları ve ufalanmış cevizleri de ekleyin.

---- Daha sonra bisküvileri alın önünüze, çok da cıvık olmayan, şekil verebileceğiniz bir kıvamı tutturana kadar, bisküvileri elinizde ufalayarak karışıma ekleyin..Bu aşamada kullanılacak bisküvi miktarı, tamamen elinizin ölçüsüne ve dediğim gibi istediğiniz kıvamı tutturacak kadar olmalı..Ben biranda bisküvileri eklemedim, ikişer üçer adet, kıvamı istediğim duruma getirene kadar, ufalayıp ufalayıp ekledim..Ama yaklaşık olarak 500-550 gr. kadar bisküvi kullandım..

----Tam bir yoğurma demeyelim de, içindeki bisküvilerin, kayısıların ve cevizlerin, kakaolu karışımı tamamen emmesi ve özleşmesi için, elinizle hafifçe yoğurarak oluşturduğunuz hamuru, alüminyum folyoya alarak, piramit şeklini verin.(Normal hamur gibi yoğurmayın, bisküvilerden eser kalmaz, erir giderler)

----Buzdolabında en az 3 saat, tercihen 1 gece bekletin, hindistan cevizi ile süsleyerek servis yapın.

----Yerken Papatya Sofrası'nı hatırlayın...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

selam..nefis bir pasta..elinize saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmm nefis ellerinize sağlık...
Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Çok harika görünüyorlar.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Hayırlı cumalar.
İyi hafta sonları.

neslihan dedi ki...

Çok güzel olmuş,uzun zamandır mozaik yapmamıştım,hemen mutfağa koşturur bu tarfi insanı:-)))ellerine sağlık.sevgilerimle...

zerrin - misss dedi ki...

Gerçekten harika olmuş.. Ben pek severim mozaik pastayı. Ceviz , kayısı evde ne bulursam koyarım. :)

ellerinize sağlık. Fotoğrafta pek iştah açıcı :)

sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Görüntü harika, pratikliği de cabası..Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor

ellerine sağlık
sevgilerr

Papatya Prenses dedi ki...

aslında tatlalır hep böyle,bir gece bekletince enfes ötesi oluyorlar:))
ellerine sağlık canım,nefis görünüyor..

nur_aleyna dedi ki...

Pasta güzel, fotoğraf güzel her şey güzel.. nedense tereddüt ediyodum yapmaya, ama bu anlatımdan sonra yapamaya karar verdim.

ellerine sağlık canım

elmaşekeri dedi ki...

enfes görünüyor ellerinize saglik....

lezzetyolculugu dedi ki...

Bu tatlıyı geçen ablam yapmıştı çok beğendim.Ellerinize sağlık.Çok şık ve ilginç tarifler var ben unutmadan sizi bloguma ekleyeyim.