28 Kasım 2008

2 RENKLİ JÖLELİ PUDİNG

Blog alemine adım atmadan önce, bloglarda en çok ilgimi çeken konulardan birisi de, etkinliklerdi..
Çeşit çeşit tarifler, yeni lezzetler tanımak, bir o kadar da, belki de yeni dostluklara adım atmak adına yapılan heyecanlı ve anlamlı olaylar olduğunu düşünüyordum..
Blogumu açtıktan sonra aslında, hemen bir etkinliğe katılmak istedim ama bir türlü fırsatım olmadı..
Ama geçen günlerde Sevgili Hülya'nın blogunda (Mutfakta Biri mi Var?) gezinirken, yeni bir etkinliğe başladıklarını, hem de bu etkinliğin Öğretmenlerimiz için düzenlendiğini okuyunca, mutlaka katılmam gerek diye düşündüm..
Ne yapsam diye arşivimi karıştırırken, Lezzet Dergi'si 2002 sayısında, basit ama bir o kadar da, renkli, cıvıl cıvıl ve de harika tadıyla, 2 renkli jöleli pudinge rastladım ve hemen yapıverdim.
Bu güzel tarifi, canımız öğretmenlerimize armağan ediyor, bütün öğretmenlerimizin, öğretmenler gününü tekrar kutluyorum..

Etkinliği düzenleyen ve güzel tarifleri ile etkinliğe emek veren tüm arkadaşlara da teşekkür ediyorum..

Geçelim tarife..Aşağıda verilen ölçülerden 4 adet kup çıktı.

Malzemeler;

  • 1 paket muzlu jöle
  • 1 adet muz

Puding için:

  • 2 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un+1 yemek kaşığı nişasta (istenilirse 2 yk.un da olabilir)
  • 1 tatlı kaşığı vanilya

----İsterseniz hazır puding de kullanabilirsiniz.

Yapılışı:

----Muzları ince dilimler halinde dilimleyin.

----Pudingi hazırlayın..Bunun için; süt, şeker, vanilya, nişasta ve unu, kısık ateşte sürekli karıştırarak, boza kıvamında pişirin ve ocaktan alarak, ılınmasını sağlayın.

----Muzlu jöleyi, 2 su bardağı kaynar suda karıştırarak iyice eritin. Jöle paketinin üzerinde farklı bir yapım şekli varsa, onu uygulayın..

---- Kulllanacağınız kupların içine, yarısına kadar jöle doldurup, dilimlenen muzlardan paylaştırın.

----Yarısına kadar jöle ile doldurduğunuz kupları, hafif yan eğerek, buzlukta bu şekilde sabitleyerek, 10 dk kadar soğutunuz.

----10 dk. kadar buzlukta bu şekilde bekleyen kupları çıkarıp, aynı şekilde yan tutarak, kaşık yardımı ile kalan kısma pudingi doldurun , tekrar buzluğa bu şekilde koyup, 10 dk. daha bekletin. ----10 dk. sonra buzluktan aldığınız kupları, normal dikey olarak, buzdolabının alt kısmına alabilirsiniz..

----Servis edeceğiniz zaman, rendelenmiş çikolata ve çikolata parçacıkları ile servis yapın.. ----Yerken Papatya Sofrası'nı hatırlayın.

11 yorum:

rebelon dedi ki...

canım kaldı şimdi öyle bi puding çekiyoki yapan olsa da yesek:))
bu arada blogumun adını yazarsan sevinirim ama seni sıkıntıya sokacaksa hiç uğraşma.:)

zerrin - misss dedi ki...

Nefis bir görüntü olmuş. Jöleli pek tarif denemedim. Ama bunu deneyecğim sanırım.

ellerinize sağlık

yıldız dedi ki...

Merhabalar,
harika görünüyor canım ellerine sağlık bu görüntü pek tatlı sevmiyenleri bile baştan çıkarabilecek kadar şık görünüyor :))
Sevgiler........

klasiktatlar dedi ki...

Maşallah diyeyim göz'e gelmesin. Güzel bir şey gördüğümde illa ki beğennimi belirtirim.

Sunum denilen olay bu, bana göre bir yetenek işi.. Hakkını vermişsiniz, hani o mecmualarda ki gibi. Ellerinize sağlık..

Papatya Prenses dedi ki...

çok şık olmuş bunlar:) ellerine sağlık canım..

disal dedi ki...

canım harika görünüyor ellerine sağlık..

çok eskiden bi blogda görmüştüm deneyeyim dedim unuttum gittim...

şimdi görünce hatırladım..ellerine sağlık...

pel!n dedi ki...

Görüntü harika olmuş,bende çocuklara çok sık yaparım ..Ellerine sağlık...

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.

KİZHATCE dedi ki...

çok nefis ve şık görünüyo,eminim bi o kadar da leziz dir:)bende bu şık sayfada yer almak istiyorum izninizle,sevgiler...

Lida dedi ki...

ff süper duruyo

Cengiz Çetinkeser dedi ki...

harika bence.