13 Ekim 2008

YAĞLI BULGUR KÖFTESİ

Benim gibi acıyı ve bulgurla yapılan değişik tadları seven birisiyseniz, tam size göre bir tarif...Yağlı köfte..
Ben bunu, kendimce kısırın ve çiğ köftenin değişik
bir versiyonu gibi düşünüyorum..
4 kişi için aşağıdaki malzemeleri verdim.Kişi sayısına göre bulgur ölçüsünü değiştirebilirsiniz..

Malzemeler

  • 2 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı somates salçası, isteğe göre 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Kırmızı biber, karabiber, tuz (isteğe göre kimyon vs.)
  • 3 adet taze soğan
  • 1 demet maydanoz
  • 1-1,5 su bardağı sıvı yağ
Yapılışı
  • Bulgur, ince kıyılmış kuru soğan, salça, kırmızı biber, tuz, karabiber hep birlikte aynen çiğ köfte gibi yoğrulur...Gerek duyulursa arada yarım çay bardağı kadar su eklenebilir(kolay yoğurmak açısından)

  • Bulgurlar yumuşayıncaya kadar yoğurma işlemine devam edilir.
  • Yoğurma işlemi bitince sıvı yağ, bir tavada iyice kızdırılır. Eğer yağ iyice kızdırılmadan eklenirse tadı ve görüntüsü iyi olmuyor..
  • Kızgın yağ, bulgurlara dökülür..Bir çatal ya da kaşık yardımı ile eliniz yanmasın diye hafifçe karıştırılır..

    En son kıyılmış maydanoz ve taze soğanlar da eklenerek, son bir kez özleşmesi açısından toparlanıp, büyük toplar halinde şekil verilir..
Marul ve ayranla süper gidiyor:)

5 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

süper gider tabi:))) hayatım ellerine sağlık pek güzel olduğu herhalinden belli...ben ayranı çırpsamda sende köfteyi yoğursan afiyetle yesek nasıl olur:))) sevgilerimle öpüyorum

Yasemin dedi ki...

hosgeldinnn :D bak gonul ne gusel fikir vermis. bu keyfe bende katilabilirmiyim? :D

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Gerçekten köpüklü bir ayranla harika olur.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,
Selamlar sevgiler............

İLKAY dedi ki...

Canım merhaba,

soğanlı kurabiye cipsi mutlaka denemelisin...anında bitiyor...

bu arada benim komşum senin köfteye benzer bir köfte göndermişti...içinde bolca ama bolca iri ceviz parçaları vardı...belki bunu da biliyorsundur?
ellerine sağlık...nefis olmuşlar...sevgilerimle,
ilkay