21 Ekim 2008

BULGUR PİLAVI

Bulgur pilavını sevmeyen bir eşiniz ve çocuğunuz varsa, besleyici değeri yüksek olan bu yemeği sevdirmek adına, süslü püslü bir pilav yapma çabası içine girdim..
Aslında, aklımda üzerine biraz kıyma da eklemek vardı ama çok aceleye geldiği için kıymanın çözülmesini bekleyemedim..

Sonuç: Yediler...Çok güzel oldu çok..
Malzemeler

  • 2 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
  • İstenirse 3-4 adet yeşil sivri biber ve 1 adet domates (ben kullanmadım)
  • tuz, 4 su bardağı et suyu
  • 1 patlıcan, 1 kabak
  • Sıvıyağ (patlıcan ve kabağı kızartmak için)

Yapılışı;
----Soğanı ince ince kıyıp, yağda pembeleşene kadar kavurun..Sivri biber ve domates kullanacaksanız bu aşamada biberleri ve domatesleri de de kıyıp, ekleyin. (Ben bu sefer biber ve domates kullanmadım) .
----Pembeleşen soğanlara salçayı ekleyip kavurmaya devam edin.
----Sıcak et suyunu ekleyin.Kaynama aşamasında yıkayıp süzdüğünüz bulgurları ilave edin, tuzunu da ekleyip, kısık ateşte takriben 15 dk. suyunu çekene kadar pişirin..
----Pişen pilavı 15 dk. demlenmeye bırakın.
Üzeri için ;
----Patlıcanı alaca soyup, minik minik küpler şeklinde doğrayıp, kızgın yağda kızartın.
----Aynı şekilde kabağı yıkayıp, daire şeklinde doğrayıp kızartın.
----Demlenen pilavı büyük bir servis tabağında istediğiniz gibi şekil verip, kızarttığınız patlıcan ve kabaklarla süsleyin.
----Yerkan Papatya Sofrası'nı hatırlayın:)

10 yorum:

sarımutfak dedi ki...

süslü bulgur pilavı harika olmuş ye beni diyor ellerine sağlık
sevgilerimle

kirazdünyası dedi ki...

görüntü gerçekten çok güzel olmuş
ellerine sağlık...

TAZENANE dedi ki...

Gerçekten süslü püslü olmuş.
Ellerine sağlık.
Ödül için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimi yolluyorum çünkü çok mutlu oldum.

nurdan dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım süper olmuş sevgiler

ceyt dedi ki...

sevgili Duru,blog dünyasına hoş geldin.herşey çok güzel ellerine sağlık canım.tekrar görüşmek dileğiyle...
sevgiler..

hilacetarifler dedi ki...

Aman aman bulgur pilavida ne guzel olmus yemeyenin yiyesi gelir,ellerine saglik

kizilciksurubu dedi ki...

Selam, ziyaretiniz ve güzel yorumunuz icin tesekkür ediyorum. Bulgur pilavi sunum acisindan ne kadar sahane olmus, ellerinize saglik.
Ben de sizi arkadas listeme ekliyorum, sevgiler.

yildiz dedi ki...

Aramiza hos geldiniz,sizi arkadas listeme aldim,karsilikli olursa cok sevinirim.
Güzel tarifler de bulusmak üzere,sevgiler...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

neslihan dedi ki...

Böyle pilav yenmez mi? harika olmuş,sunumun süper.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...