23 Ekim 2008

MİSKET KÖFTELİ PATATES

Herkese merhaba..:)
Fırın yemeklerine bayılırım ben..
Hele ki bu yemeğe hiç hayır demem..Haa bir de çiğ köfte ya da mercimekli köfte var hayır diyemediklerimin başında..

Tabii bana kalsa, ben bu yemeği çiğden yapmayı planlıyordum daha sağlıklı olsun diye ama eşim herşeyin kızartmasına bayıldığı için, illa ki kızartmam gerekiyordu ve ben de öyle yaptım..
Ben genelde malzemeleri 4 kişi olarak veriyorum, siz kendinize göre değiştirebilirsiniz. Hadi bakalım kolay gelsin.....................



Malzemeler

---Köfte için
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yumurta
  • yarım paket kabartma tozu **** bu da ne? demeyin, kabartma tozu ekleyin, köfteleriniz pofuduk köfte olsun, herkes beğensin, siz de bana dua edin..
  • tuz, karabiber
  • 2 dilim kadar bayat ekmek içi *****bayat ekmek olayını şöyle açıklayım, ben bayatlayan ekmeklerimi kabukları ile birlikte robotta un ufak yapıp, buzlukta saklıyorum..Köfte için istediğim zaman çözülmesini beklemeden kullanıyorum*****

Diğer Malzemeler

  • 2 adet patates
  • 2 adet sivri biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • yarım su bardağı sıcak su
  • Kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı

----İlkönce patatesleri küp küp doğrayıp kızartın..Biberleri de aynı şekilde minik minik doğrayıp kızartın..Fazla yağı emmesi açısından kağıt havlu üzerinde bekletin..

---- Patates ve biberler kızarırken, siz köfteyi hazırlamaya başlayın.

----Soğanı rendeleyin, kıyma, ekmek içi, yumurta, tuz, karabiber ve kabartma tozuyla birlikte iyice yoğurun ve misket şeklinde yuvarlayın.

----Hazırladığınız köfteleri ,patateslerin kızardığı yağda çok hafif, birkaç dakika kızartın..Fazla değil ama hemen renkleri değişene kadar..

----Fırın tepsisini hazırlayın.Kızarttığınız patates, ve biberleri fırın tepsisinin altına dizin..Üstüne köfteleri yerleştirin.

----Salçayı bir kasede sıcak su ile karıştırın..Fırın tepsisine gezdirin.

----175 derecelik fırında 20 dk pişirin..

9 yorum:

neslihan dedi ki...

oy oy enfes olmuş,eline sağlık.çok leziz görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

meliha dedi ki...

Bu yemeğede bende hayır demem öyle güzel görünüyorki
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

selam.bu yemege kim hayır diyebilirki..elinize saglık.afiyet olsun sizlere.
http://hunerlieller.net

ceyt dedi ki...

fırın yemeklerini bende çok severim.bu köfteyi hiç fırında denememiştim.nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum sevgiler..

hilacetarifler dedi ki...

Off super gorunuyor ellerine saglik canim.

sarımutfak dedi ki...

ımmm yanınada pilav yaptınmı süper olur ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

zerrin - misss dedi ki...

nefis bir yemek, pek cic bir blog, güzel fotoğraflar.

ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler

melisa dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor ödül için tekrar çok teşekkürler bazı aksaklıklar yüzünden ilgilenemedim bloğumla
bu arada yağlı bulgur köftene bittim diyebilirim

Özge dedi ki...

patatesleri kızartmaya hiç gerek yok, kızartmadan da fırında harika oluyorlar...